بخش های جشنواره

الف : رقابتی
 1-مسابقه طراحی لباس بانوان
1-1-لباس اجتماع بانوان
2-1-لباس مشاغل بانوان
3-1-لباس مجلسی بانوان
4-1-  لباس مناسب اجتماعی غیر مانتو

 2-مسابقه طراحی لباس آقایان
 1-2-طراحی لباس اجتماعی آقایان (رسمی) غیر از کت و شلوار
2-2- طراحی لباس اجتماع (غیررسمی)

 3-مسابقه طراحی ملحقات لباس
 3-1- طراحی کیف
2-3-طراحی کفش
3-3- طراحی زیورآلات
 4-3- طراحی شال و روسری
4-مسابقه زنده طراحی لباس و دوخت از ایده تا اجرا
 5- مسابقه تصویرگری لباس
 6- طراحی نرم افزاری الگو
7-طراحی نرم افزاری لباس
 
ب: غیر رقابتی

1-    کارگاه های آموزشی
 در این بخش از کلیه اساتید و صنعتگران برای کارگاه های آموزشی یکروزه دعوت به عمل می آید.
 موارد پیشنهادی جهت برگزاری این کارگاه ها به شرح زیر می باشد :
-  شناخت پارچه
-  پارچه سازی و کاربرد مواد تزیینات لباس
- تکه دوزی و کاربرد آن در لوازم و تابلوهای تزئینی
- آموزش نقاشی روی پارچه

 2-نشست های جشنواره
 هر روز نشست های تخصصی با مدیران فعال در بخش صنعت تولید برگزار خواهد شد.
موضوعات  نشست‌ها
•    بازار کسب و کار را چگونه بشناسیم
•    کارآفرین در بخش تولید پوشاک
•    انتظارات جوامع صنعتی از یک طراح

2-    غرفه های نمایشی

الف : در این بخش جهت نمایش توانمندی و خلاقیت مراکز آموزشی در بخش پوشاک و ضمائم آن غرفه‌های جهت ارائه یا فروش آثار در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت (اطلاعات کامل آن در سایت جشنواره قابل رویت خواهد بود ) که درصدی از فروش به مرکز برگزارکننده پرداخت خواهد شد.
 ب :  صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی در بخش پوشاک می‌توانند جهت دریافت محل قفل به دبیرخانه جشنواره تماس حاصل نمایند.