بخش های جشنواره
الف : رقابتی
1-مسابقه طراحی لباس بانوان
1-1-لباس اجتماع بانوان
2-1-لباس مشاغل بانوان
3-1-لباس مجلسی بانوان
4-1- لباس مناسب اجتماعی غیر مانتو
2-مسابقه طراحی لباس آقایان
1-2-طراحی لباس اجتماعی آقایان (رسمی) غیر از کت و شلوار
2-2- طراحی لباس اجتماع (غیررسمی)
3-مسابقه طراحی ملحقات لباس
3-1- طراحی کیف
2-3-طراحی کفش
3-3- طراحی زیورآلات
4-3- طراحی شال و روسری
4-مسابقه زنده طراحی لباس و دوخت از ایده تا اجرا
5- مسابقه تصویرگری لباس
6- طراحی نرم افزاری الگو
7-طراحی نرم افزاری لباس
ب: غیر رقابتی
1- کارگاه های آموزشی
در این بخش از کلیه اساتید و صنعتگران برای کارگاه های آموزشی یکروزه دعوت به عمل می آید.
موارد پیشنهادی جهت برگزاری این کارگاه ها به شرح زیر می باشد :
- شناخت پارچه
- پارچه سازی و کاربرد مواد تزیینات لباس
- تکه دوزی و کاربرد آن در لوازم و تابلوهای تزئینی
- آموزش نقاشی روی پارچه
2-نشست های جشنواره
هر روز نشست های تخصصی با مدیران فعال در بخش صنعت تولید برگزار خواهد شد.
موضوعات نشستها
• بازار کسب و کار را چگونه بشناسیم
• کارآفرین در بخش تولید پوشاک
• انتظارات جوامع صنعتی از یک طراح
2- غرفه های نمایشی
الف : در این بخش جهت نمایش توانمندی و خلاقیت مراکز آموزشی در بخش پوشاک و ضمائم آن غرفههای جهت ارائه یا فروش آثار در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت (اطلاعات کامل آن در سایت جشنواره قابل رویت خواهد بود ) که درصدی از فروش به مرکز برگزارکننده پرداخت خواهد شد.
ب : صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی در بخش پوشاک میتوانند جهت دریافت محل قفل به دبیرخانه جشنواره تماس حاصل نمایند.