برگزاری کارگاه آموزشی گریت و پلیتینگ

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۸ کد : ۴۹۸۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۰۷
توسط انجمن علمی طراحی دوخت، پارچه و لباس و با همکاری مرکز نوآوری مد و لباس دانشکده

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری، کارگاه آموزشی گریت و پلیتینگ به همت مدیرگروه طراحی و پارچه ولباس و مرکز نوآوری مد و لباس و همچنین با همکاری انجمن علمی _دانشجویی طراحی دوخت ،پارچه ولباس، روز یکشنبه 8 خردادماه، در ساختمان پرنیان فاز2، برگزار شد.
در این ورک شاپ که با اجرای استاد لیلا مناف‌پور، صورت پذیرفت، به بحث پارچه سازی به روشهای گریت و پلیتینگ با استفاده از ابزار های لازم مانند کاغذ،پارچه با جنس الیاف مصنوعی ، نخ و سوزن پرداخته شد و در خصوص اصول اولیه و طریقه استفاده از هر دو تکنیک کاربردی در گروه طراحی لباس و دوخت و همچنین نقش کار آفرینی آن در صنعت دکوراتیو و دیزاین، مطالبی بیان شد که باعث آشنایی  دانشجویان بابازار کار آن گردید .
در ادامه چند نوع گریت پارچه و انواع دوخت آن و پلیتینگ به منظور طرح دار شدن پارچه در کارگاه بصورت عملی اجرا و آموزش داده شد.
گریت در واقع به ایجاد نقش، برجستگی و تو رفتگی پارچه می‌گویند که توسط نقشه کشی روی پارچه و با ابزار نخ و سوزن انجام میشود و پیلیتینگ، تکنیکی است که توسط کاغذ و ایجاد پلیسه های فرم دار متنوع  با استفاده از مختصات ساده ریاضی بر روی کاغذ ایجاد و سپس نقوش مدنظر بر روی پارچه، توسط حرارت « اتو» منتقل میشود. از گریت بیشتر برای دکورسازی و دوخت روبالشتی و رو تختی و روی کوسن و رومیزی و برای لبه ی یقه و آستین هم استفاده می شود
در پایان توسط استاد مناف‌پور، به سئوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی گریت و پلیتینگ دانشجویان گروه طراحی پارچه و لباس انجمن علمی دانشجویی مرکز نوآوری مد و لباس دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی


نظر شما :