برگزاری کارگاه تخصصی صفر تا صد طراحی آثار خلاقانه در تبلیغات محیطی

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰ کد : ۴۹۴۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۶۰
به همت گروه هنر و با همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی، کارگاه تخصصی صفر تا صد طراحی آثار خلاقانه در تبلیغات محیطی، به همت گروه هنر و با همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده ، با تدریس استاد وحید بهرامی، روزدوشنبه2/3/1401 ، در آمفی تئاتر فاز3دانشکده فنی دکتر شریعتی برگزارگردید.
در این  سمینار  به شیوه های ایده پردازی و خلاقیت ،تعریف بریف و کریتوبریف ، نحوه‌ی برقراری ارتباط با سفارش دهنده، تکنیک های اجرایی طراحی ویژوال پرداخته شد.
استاد بهرامی در خصوص بریف خلاق یا تفهیم‌نامه خلاق، توضیح داد: یکی از انواع تفهیم‌نامه طراحی می‌باشد که در آژانس‌های تبلیغاتی توسط افراد مختلف در مشاغل خلاق به کار گرفته می‌شود. تفهیم‌نامه خلاق، سند بالادستی مکتوب است که در رابطه با پروژه‌هایی با ماهیت خلاقانه نیاز به نوعی طراحی را تشریح می‌کند. این سند یکی از مهمترین ابزارها در رشته نوپای مدیریت طراحی می‌باشد. هدف از تفهیم نامه خلاق آن است که سازمان، کارفرما و مجموعه ذینفعان پروژه به همراه اعضای آتلیه طراحی در رابطه با مهمترین مسائل پروژه به اشتراک دیدگاه برسند. وجود و تصویب تفهیم نامه طراحی میان طرفین سبب می‌شود که گروه خلاق بتواند، ایده پردازی را در راستای اهداف کسب و کار و حل نیازهای سازمانی هدایت کند. در ضمن مطالب درج شده در این سند مبنای تصویب ایده نهایی و شاخص ارزیابی موفقیت طرح در پاسخ به نیازهای قید شده خواهد بود.
در ادامه نمونه هایی از تبلیغات محیطی شامل بیلبوردها و استرابوردها به نمایش در آمد ودر مورد ایده تا اجرای آثار و روند شکل گیری طرح ها، نکاتی آموزش داده شد.

 

کلید واژه ها: کارگاه تخصصی طراحی آثار خلاقانه در تبلیغات محیطی دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی


نظر شما :