برگزاری کارگاه آموزشی تکنیک پتینه کاری و ورق طلا به مناسبت هفته گرافیک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۴۸۴۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۰۰
توسط گروه هنر و با همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی، کارگاه آموزشی تکنیک پتینه کاری و ورق طلا به مناسبت هفته گرافیک، امروز دوشنبه 19 اردیبهشت1401، به همت گروه هنر و با همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده در محل نمایشگاه فرشچیان، فاز3، توسط استاد آزاده حامدی، به اجرا گذاشته شد.
در این کارگاه، دانشجویان با مشاهده‌ی نحوه ی اجرای کار استاد و راهنمایی‌های ایشان، آموزش های مورد نیاز را فرا گرفتند.
پتینه کاری هنری است که در محصولات سفالی، گچی، شیشه ای و چوب می توان استفاده نمود که بنا بر سلیقه، تمامی سطح کار یا فقط قسمتی از کار به وسیله ورق طلا پوشانده می شود.
این تکنیک کاربردهای مختلفی دارد و پوششی هنرمندانه برای سطوح است و در انواع و اشکال مختلفی بنا به نوع اثر هنرمند، طراحی و اجرا می شوند. در بوم سازی، ایجاد بافت بر روی سطوح مختلف، نقاشی دیواری و گاهی به عنوان هنر دکوراتیو در تزیینات مجسمه ها یا آنتیک کاری، برجسته سازی و قدیمی کردن سطوح به کار می رود و هر هنرمند با توجه به ساختار اثر خود می تواند از این تکنیک بر حسب شرایط مورد نیاز، استفاده نماید.
در نوع کلاسیک که به پتینه‌ ورق طلا معروف است، از خمیر مخصوص پتینه کاری استفاده می ‌شود و عموما از رنگ‌های طلایی برای تزئین آن استفاده گردد.
گفتنی است، مواردی همچون عمر بالا، ضد آب بودن، سرعت اجرا و نداشتن بوی نامطبوع هنگام پیاده ‌سازی، پتینه کاری را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است.

 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی تکنیک پتینه کاری و ورق طلا پتینه پتینه کاری تکنیک دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی گروه هنر کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده


نظر شما :