بنا به رصد انجام شده دفتر علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظرفیت های خوبی در حوزه رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای دیده شده است

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۸۷۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۹۶
رسیدن به نتایجی مطلوب در جهت همگانی و بومی کردن رشد و نوآوری

در جلسه ای که صبح امروز یکشنبه پانزدهم تیرماه شاهد برگزاری آن در دانشکده بودیم، نمایندگانی از مرکز رشد و فناوری دفتر ریاست جمهوری در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی حضور یافتند.

آقای دکتر صادقی نماینده معاونت علمی در کنترل پروژه ارزیابی؛ پایش و رتبه بندی مراکز نوآوری تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از آمار شاغلان و فارغ التحصیلان که  توسط خانم دکتر بسطامی ارائه شد، بر تهیه ی سند راهبردی مرکز نوآوری تاکید کرده و سوالاتی در خصوص جزئیات مربوط به مشاوره، مانیتورینگ و جذب سرمایه و جلسات ارتباط با صنعت و بازار کار سوالاتی مطرح و پاسخ های جامع و مشروحی از خانم ها مهندس گرد، بسطامی و جمعه پور (رئیس مرکز رشد نوآوری و توسعه کسب و کار دانشکده) دریافت نمود.


ایشان در ادامه تاکید کرد:
" قرار نیست مراکز رشد و نوآوری ما به صورت اداری اداره شود باید زمینه ای فراهم کنیم تا شرایط برای مخاطبان غیر دانشجو نیز فراهم گردد و بیایند از این آموزش های روز استفاده کنند و باید آینده و خط مشی مشخص، تعیین و متصور شود. می بایست کالبد، محتوا، مزیت های اقلیمی منطقه 19 که این دانشکده در آن قرار گرفته به خوبی شناسایی شود و به جذب افراد بومی پرداخته شود. با وجود این که بحث آنالیز متاسفانه هنوز در کشور ما دچار ضعف هایی می باشد ولی اگر این کار به صورت علمی و تخصصی پیش برود، کارهای بزرگی می شود انجام داد."


پس از ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته دانشگاه فنی و حرفه ای توسط خانم دکتر ایمانیان (مدیرکل مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای) و دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی از بیان خانم دکتر بسطامی، خانم مهندس گرد ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه، فعالیت های صورت گرفته در این حوزه دانشکده از مهرماه سال  تاکنون 97 را مطلوب و فرصت خدمت مهیا شده در این مسیر را مهم دانست و افزود:
" ما بر آنیم که در این فرصت مهیا شده فارغ التحصیلان ما معنادار به کارآفرینی و دستیابی به کسب و کار و خوداشتغالی بپردازند. امیدواریم روزی برسد که هیچ کس نباشد که دچار اندوه کار شود و ما بتوانیم به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کنیم."


آقای دکتر آذرسا معاون مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت فناوری دفتر ریاست جمهوری نیز ضمن تقدیر از اقدامات دانشگاه فنی و حرفه ای و به طور اخص دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی در زمینه ی انعقاد تفاهم نامه با شرکت های شتاب دهنده مطرح کشور اظهار داشت:
" بنا به رصد انجام شده دفتر علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظرفیت های خوبی در حوزه رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای دیده شده است."


بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری دوره های آموزشی ویژه ی استادان، تغییرات مطلوب در ذائقه ی دانشجویی، جنبش کارآفرینی، اخذ مجوز برای کارگروه های صندوق دیدگاه های فوری و خطر پذیر،تغییر نگرش در پذیرش افراد فعال در این مراکز و در نظر گرفتن نگاه جمعیت شناسی افراد محدوده فعالیت ها و ... از دیگر عناوین و سرفصل های مهمی بود که در این جلسه عنوان و مورد بررسی های متعدد و مختلف قرار گرفت.


خانم مهندس گرد در پایان خاطر نشان کرد:
" ما تمام سعی مان بر آن است که شغل به مردم آموزش دهیم و به بحث ثروت آفرینی وارد شویم. آن وقت است که در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولاتی عظیم در کشور خواهیم بود. امید که برای شروع کار در منطقه 19 نتایج خوب و قابل توجهی در این زمینه حاصل شود."
در پایان میهمانان این جلسه در معیت خانم دکتر ایمانیان، بسطامی و جمعه پور به بازدید از پژوهش سرا و مرکز تولیدی دانشکده پرداختند.

کلید واژه ها: دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی


نظر شما :