پیام تبریک دکتر صالحی عمران به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت و سال نو

۰۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۳:۱۲ کد : ۱۶۴۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۴۳

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی لا أَرْجُو غَیْرَهُ، وَ لَوْ رَجَوْتُ غَیْرَهُ لَأَخْلَفَ رَجَائِی

روزهایی را سپری می‌کنیم که موج جنون‌آمیز ابتلا به کرونا، یا به تعبیر سازمان بهداشت جهانی COVID_ 19 دنیا را فراگرفته است. ویروسی کوچک توانسته بزرگ‌ترین اپیدمی تاریخ بشر بعداز همه‌گیری آنفولانزا در سال 1918 را رقم بزند. توانسته الگوی رفتاری جوامع و شهروندان را تغییر دهد و بسیاری از معادلات سیاسی و اقتصادی کلان را به هم بریزد. کسب و کارها و مشاغل متعددی به تعطیلی کشانده شده است و آموزش‌ها شکل غیرحضوری به‌خود گرفته‌اند. سبک زندگی، موازین بهداشت شخصی و جمعی، رفت‌وآمدها و... همگی از جریان کرونایی تأثیر یافته‌اند؛ جریانی که دیگر تنها یک مسئله بغرنج بیماری‌زا نیست، بلکه به یک مسئله عظیم اجتماعی مبدل شده است.

اسفند ماهی است که طبیعت و زمین و زمان آرام‌آرام با فصل سردی و خمودگی وداع گفته و به استقبال بهار شکوفا و خرم می‌رود. بهاری که به لطف آن مقلب‌القلوب و الابصار، آن محول‌الحول و الاحوال و آن مدبّر الیل و نهار، حال‌ دل آدمیان را به احسن‌الحال تغییر می‌دهد و سرشار از نشاط و سرزندگی می‌کند. این بهار اما رنگ متفاوتی خواهد داشت. رنگی از تألم و تأثر رنج و آلام بشر و هموطنان دردمند و داغدارمان، رنگی از همدلی‌ها و همدردی‌ها، رنگی از درک عمیق انسانیت.

اینجانب به خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اعم از کارکنان شریف و خدوم دانشگاه، اعضای هیئت علمی و مدرسان و مربیان گرامی و دانشجویان بااخلاق و پرتلاش اعلام می‌کنم که امروز رسالت هر یک از ما رسالتی خطیرتر از پیش است. ما در درگاه ایزد متعال و در برابر جامعه، خانواده و حتی شخص خودمان مسئولیم. وظیفه داریم بار سنگین امانت حق‌تعالی را به سلامت به مقصد برسانیم و به ندای وجدان‌مان پاسخی درخور بدهیم تا با توکل بر خداوند قادر و همکاری تنگاتنگ با یکدیگر از این ابتلای بزرگ و بحران پیش‌آمده سربلند عبور کنیم.

در شرایط موجود که ساختمان‌های دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها به حسب لزوم تعطیل شده‌اند، به امر آموزش بایستی بیش‌از پیش پرداخته شود.آموزش‌های الکترونیکی و مجازی و تهیه و تنظیم محتواهای مؤثر و هدفمند بایستی بی‌وقفه ادامه یابد و این تکلیفی انسانی بر دوش استادان است که دروس‌شان را متناسب با فراگیران و مخاطبانشان ارائه دهند و بر عهده دانشجویان عزیز است که مطالبه کنند و باانگیزه فرابگیرند.

برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های روانی و تلاش برای بازگشت افراد به زندگی عادی و دور از استرس و اضطراب، شاداب‌سازی و پویایی اجتماعی از دیگر تکالیفی است که می‌بایست به جد دنبال شود.

پایش سلامت دانشجویان و همکاران، کمک و همیاری کادر درمانی و بیمارستانی کشور ازطریق تهیه ملزومات پزشکی با رعایت موازین کامل بهداشتی موردنیاز و تشویق مادی و معنوی هم‌گامان عرصه جهادی سلامت و آنان که با خلوص نیت در این میدان مبارزه حضور فعال و اثربخش داشته‌اند، از دیگر مسائلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد و مغفول نماند.

همچنین، طراحی و اجرای برنامه‌های عملیاتی به‌منظور بازگشایی دانشگاه و دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها در هفته‌های آتی و حضور همکاران در محل خدمت و و از سر گیری آموزش‌های مهارتی در کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به‌موازات توجه به خوابگاه‌ها و اماکن رفاهی از موارد مهم بعدی است که جهت جلوگیری از شیوع بیماری و شتاب مجدد همه‌گیری آن باید در نهایت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی انجام شود.

در خاتمه، ضمن قدردانی خالصانه از کادر پزشکی سراسر کشور و احترام به همت ایثارگونه و شبانه‌روزی آنان برای بهبود مبتلایان به ویروس کرونا و ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان این جریان منحوس، در روزهای پایانی سال 1398، آمدن بهاری پرخیر همراه با تندرستی و عافیت و صلح و آرامش را برای همگان از آستان آن رئوف رحمان مسئلت دارم و امیدوارم سال جدید با عمل به شعار حیاتی «در خانه بمانیم» با اتفاقاتی مبارک و دور از بیماری و اندوه برای مردم کشورمان و جهانیان همراه باشد.

ابراهیم صالحی عمران

 رئیس دانشگاه

کلید واژه ها: دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی


نظر شما :