گفتگوی خبرنگار روابط عمومی دانشکده شریعتی با تعدادی از دانشجویان این دانشکده

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۶ کد : ۹۹۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۴۵
تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت، زمینه ساز کار آفرینی و اشتغال خواهد بود

دانشگاه مکانی برای بلوغ نوآوری‌ها و اندیشه‌هایی است که در درون انسان‌ها بالفعل می شوند و فرصت و دریچه‌ای برای خدمت به انسان‌هایی که با تمام نیازهایشان به انتظار علم دانشگاهیان نشسته‌اند.
دانشگاه به عنوان فراهم کننده زمینه برای کسب فرصت¬های آموزشی و پژوهشی می تواند به صورت پلی برای ورود به بازار کار باشد. چنانچه بتوان ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت برقرار کرد، دانشگاه بهترین زادگاه یک محقق خواهد بود  و اگر رشته های مهارتی متناسب با نیازهای جامعه گسترش پیدا کند، دستاوردش تضمین آینده شغلی دانشجویان کشورمان می باشد.
خوشبختانه دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت آموزی و خود اشتغالی دانشجویان را سرلوحه کار خود قرار داده است و بیشتر دروس دانشجویان در این دانشگاه عملی می باشد و تا کنون فارغ التحصیلان این دانشگاه برای ورود به بازار کار موفق تر بوده اند.
به بهانه روز ملی مهارت و کار آفرینی، به سراغ تعدادی از دانشجویان نوآور و خلاق دانشکده شریعتی رفتیم تا گوشه ای از نقش آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای را در تولید و اختراع و نوآوری دانشجویان نشان دهیم .
خانم  سیده مریم هاشمی دانشجوی رشته طراحی و دوخت که حال یک کار آفرین می باشد، در طی چند سال تحصیل خود و با تلاش و همتی که داشته است توانسته کارگاه تولیدی مانتو راه اندازی کند و حال با گروهی از فارغ التحصیلان هم رشته خود تصمیم دارد خط تولیدی ایجاد نماید چرا که در حین تحصیل خود وارد بازار کار شده و تجربیات خوبی کسب کرده است و اکنون فردی موفق می باشد  که در راستای رشته تحصیلی خود با آموزشهایی که از اساتید خود چه به صورت تئوری و چه عملی فراگرفته و با فعالیت کاری که در جامعه داشته است، توانایی دوخت انواع مانتو، با جنس و طرح های مختلف و حتی برش انبوه و مزونی را دارد و حتی می تواند گروهی را در این کار مدیریت کند.
خانم زهره حشمتی دانشجوی رشته طراحی و دوخت که بعد از اتمام کاردانی در سال ۸۷ کارگاه تولیدی خود رو در زمینه مانتو آغاز کرده است که پس از گذراندن دوره کارورزی خود با انرژی تمام و مسئولیت پذیری فراوان با راهنمایی اساتید و مربیان خود چه در دانشگاه و چه در بازار کار توانسته است کارگاه تولیدی راه اندازی کند که برند مخصوص خود را دارد.
وی مشاوره ویژه اتحادیه کارافرین برتر سال ۹۸ در اسلامشهر می باشد و از اداره صنعت و معدن به عنوان کاندید مورد حمایت جهت هیئت مدیره اتحادیه  معرفی شده است که به گفته ایشان این اتحادیه بیشترین عضو را بعد از تهران در کل ایران دارا میباشد و اکنون اقدام به افتتاح کارگاه جدید با تجهیزات جهت گسترش فعالیتش در زمینه های مختلف پوشاک نموده است .
دانشجو حشمتی نقش دانشکده را در این مسیر موثر دانست و گفت : آموزشها به صورتی می باشد که وقتی دانشجو و یا فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شود با حداقل مشکلات رو برو است.
خانم ها فاطمه سلیمانی فرد و زهرا بیگی آذر دانشجویان رشته الکترونیک به طور مشترک سیستم رزرو آنلاین جای پارک خودرو را در بخش نرم افزاری و سخت افزاری طراحی کرده اند که محل جای پارک خودرو را تا رسیدن کاربر به مقصد رزرو نگه می دارد به گونه ای که هم با ریموت و هم از طریق اپلیکیشن قابل کنترل می باشد و با بلوتوث و وای فای عمل می کند. این سیستم قرار است پس از کمی تغییرات، به ثبت اختراع برسد و برای تجاری سازی ارتقاء پیدا کند.
گفتنی است این دو دانشجو در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که در ششم مرداد ماه 98 برگزار شده بود، حضور یافته و دستاورد خود را بعنوان یک نوآوری به نمایش گذاشتند.همچنین طرح مورد نظر به استحضار وزیر محترم صنعت نیز رسیده است.
بی تردید تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت، زمینه ساز کار آفرینی و اشتغال خواهد بود که علاوه بر توانمند سازی دانشجویان و جوانان،  تاثیرمهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.
دانشکده شریعتی ضمن تبریک موفقیت به این دانشجویان و تشکر از تلاش استادان راهنما و حمایت کننده ی ایشان، امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد توسعه و بسط آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی با همت والا و بی شائبه همه دست اندر کاران این عرصه باشیم.

 

کلید واژه ها: گفتگو با تعدادی از دانشجویان دانشکده شریعتی در هفته مهارت و کارآفرینی


نظر شما :