دکتر غلامرضا کیانی (مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه آموزش) در مراسم افتتاحیه دوره ضمن خدمت اخلاق حرفه ای حضور یافت

۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۴ کد : ۹۷۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۷۷۷
جای بسی خوشحالی است که این دوره ی آموزشی به موضوعی با رویکرد اخلاق، پرداخته شده است

                                              

صبح امروز چهارشنبه بیست و ششم تیرماه اولین روز از دوره ضمن خدمت اخلاق حرفه ای به همت نهاد رهبری و مشارکت آموزش  به منظور معرفت افزایی و دانش افزایی به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی، با حضور استادان هیئت علمی مراکز تابعه سراسر کشور برگزار گردید.

 

                                                                        
در ابتدای این مراسم پس از خیرمقدم خانم مهندس گرد رییس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی، حجت الاسلام والسملمین بنیان جوادی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای به ایراد بیاناتی پرداخت.
ایشان ضمن سخنانی اجمالی و نقل چند حدیث و آیه از قرآن کریم به اهمیت بحث مکارم اخالق و پرداختن آن در محیط علمی دانشگاه ها اشاره نمود و افزود:
" خدا را شاکریم که این بار برای دومین سال متولی برگزاری این دوره بودیم و امیدواریم نتیجه و ماحصل این برنامه بتواند در شاکله آموزشی و معرفت افزایی و دانش افزایی شما استادان هیئت علمی به خوبی اثر بخش باشد."

                                                                     


وی در ادامه از برقراری سامانه ی آموزش مجازی و در نظرگرفتن امتیازات نیز سخن گفت و از همه ی حضار درخواست نمود نسبت به موضوعات مطرح در این دوره دو روزه اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.
دکتر غلامرضا کیانی مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه آموزش سخنران و میهمان ویژه ی این مراسم بود.

                                                                     


ایشان در ابتدا ضمن اشاره به حدیث معروفی از پیامبر اکرم (ص): انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق. این موضوع را دارای اهمیت بالایی دانست و تصریح کرد:
" یکی از مسائل مهمی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دچار افت و خیزهای نظری در دو حوزه وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردید، قطعی نکردن مساله آموزش و تربیت بود. موضوع مهمی که در سال های اخیر اهمیت آن بارزتر شده و تحقیقات و بررسی های متعددی روی آن صورت گرفته است. این جای بسی خوشحالی است که این دوره آموزشی به این موضوع با رویکرد اخلاق بدان پرداخته شده است و امیدواریم خروجی های کاربردی مطلوبی داشته باشد."
وی در ادامه ضمن پرداختن به تعریف جهانی دانشگاه ها و نقش آن در نسل چندم بود آنان، این حوزه را دارای چهار نقش: آموزش، پژوهش، کاربردی کردن دانش و از همه مهمتر شهروندسازی و فرهیخته سازی دانست و اذعان داشت:
" در اهمیت نقش چهارم دانشگاه ها همین بس که این حوزه نقشی نهفته، بنیادی و عظیمی در پرورش افراد فرهیخته و افراد حساس به مسائل اخلاقی دارد. مساله ای بسیار مهم که این دوره به خوبی به آن خواهد پرداخت و امیدواریم بهره های فراوان در پی داشته باشد."
دکتر کیانی در پایان خاطر نشان کرد:
" اگر ما مقوله ی برنامه ی درسی را به عنوان مقوله ای چند وجهی در نظر بگیریم، یکی از مهمترین مفاهیم آن را استادان و معلمان ( در حوزه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) خواهد بود و به روزرسانی اطلاعات به خصوص در حیطه ی مسائل اخلاق محوری را حق و وظیفه ی آنان (استادان و معلمان)  قلمداد نمود. برگزاری چنین دوره هایی و همچنین یکی از وظایف خطیر مسئولین ذیربط به یک هدف غایی متصل شده است و آن هدف  ایجاد زمینه ی حساسیت همگانی نسبت به حوزه های متعدد اخلاق مداری است. به یاری خداوند بتوانیم از این مرحله به خوبی گذر نموده و نتایج ماندگاری حاصل شود."
گفتنی است به مناسبت میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) کلیپی  پخش شد و پس از سخنان دکتر کیانی، کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده فعالیت خود را در دو بخش صبح و ظهر آغاز نمود.

 

این دوره فردا پنجشنبه بیست و ششم تیرماه، با برگزاری کلاس های مختلف حول محوریت موضوع دوره و پس از برگزاری مراسم اختتامیه رسمی، به کار خود پایان خواهد داد.

کلید واژه ها: دکتر غلامرضا کیانی (مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه آموزش) در مراسم افتتاحیه دوره ضمن خدمت اخلاق حرفه ای حضور یافت


نظر شما :