نگاه دولت به دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه هزینه ای نیست بلکه سرمایه گذاری پایدار است

۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۰ کد : ۹۵۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۲۰
در نشست هم اندیشی مسوولین دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان برنامه و بودجه، رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور بر اهمیت مأموریت دانشگاه فنی و حرفه ای در مسیر تحقق کارآفرینی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، صبح امروز دکتر سعید طاهری رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه معاونین این دفتر با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای  در نشست هم اندیشی با مسوولین دانشگاه شرکت کردند.
بنابراین گزارش دکتر طاهری در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای بیان داشت: نگاه دولت و سازمان برنامه و بودجه به  آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی نگاهی از جنس اتلاف سرمایه و هزینه ای نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری پایدار است.
وی ادامه داد: بایستی سرمایه گذاری ویژه ای بر روی آموزش، بالاخص آموزش فنی و حرفه ای داشته باشیم و بنده معتقدم آموزش های فنی و حرفه ای کلید  اشتغال پایدار کشور محسوب میشود و نیروی انسانی ماهر بازوان حرکت جامعه به سوی رشد و تعالی به شمار میرود و این شرط لازم است و شرط کافی در شرایطی تحقق پیدا می کند که باعث تسهیل اشتغال و لمس اثرات آن در سطح جامعه باشیم.
وی با عنوان اینکه نشست حاضر برای آشنایی و مرتفع ساختن مشکلات بودجه ای پیش روی دانشگاه است گفت: بنده اذعان دارم کوچکترین هزینه ای در جهت ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای هزینه فرصت به حساب می آید.
طاهری از هم پوشانی و موازی کاری در فعالیت های فنی و حرفه ای در کشور انتقاد کرد و گفت: حوزه فنی و حرفه ای نیاز به یک نظام اعتلافی دارد و لازم است واحد های آموزشی با بخش خصوصی و صنعت برنامه ریزی  منسجمی داشته باشند که امیداریم در راستای اجرای قانون جامع نظام آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی به زودی شاهد آن باشیم.

ادامه خبر

کلید واژه ها: نشست هم اندیشی مسوولین دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان برنامه و بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای


نظر شما :