مصاحبه با دانشجوی رشته طراحی دوخت دانشکده در جلسه دفاعیه پروژه خود با محوریت مد پایدار و کارآفرینی

۰۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۸ کد : ۹۱۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۲۴۲
جلسه ی دفاع از پایان نامه ی دانشجو ملیحه وزیری، رشته طراحی دوخت با موضوع "بررسی سیر تحول نمد تا کاربردهای امروزی" با محوریت مد پایدار و کارآفرینی با حضور رئیس دانشکده، معاون پژوهشی، مدیر گروه های کشاورزی و طراحی پارچه و لباس و استادان این رشته و جمعی از دانشجویان روز دوشنبه ۲۷/۳/۹۸ در محل کارگاه دوخت۱ برگزار گردید.

دانشجو وزیری در گفتگو با روابط عمومی دانشکده شریعتی گفت: نمد در گذشته بیشتر به صورت زیرانداز کاربرد داشته است و امروزه کاربردهای نوین کالاهای نمدی را مشاهده می کنیم و در همه ی این موارد به دلیل ساختار نمد که از الیاف فشرده پشم تهیه می شود دارای وزن نسبتا سنگینی می باشد ولی من با  استفاده از روشی دیگر پارچه های نمدی با وزن سبکتر نسبت به نمدهای موجود تولید کرده و در تولید  پالتو، کیف، کفش و حتی لباس کودکان از آن استفاده کرده ام .
وی در ادامه افزود: آثار تهیه و ارائه شده همه کار دست با استفاده از الیاف طبیعی بدون استفاده از هیچ نخ مصنوعی و مقرون به صرفه می باشد  و از آنجا که این پروژه با محوریت مد پایدار که مد سازگار با محیط زیست می باشد جهت رنگرزی و چاپ این کالاها  از رنگزاهای طبیعی و چاپ ارگانیک یا اکو پرینت که به دلیل حذف بسیاری از مواد شیمیایی  کمک شایانی به محیط زیست می کند  ،استفاده کرده ام .رنگزاهای به کار برده شده و چاپ ایجاد شده بر روی هر یک از کالاها  توسط برگ گردو ، اکالیپتوس ، پوست انار و... دارای ثبات رنگ خوبی می باشد.
این دانشجوی فعال و موفق، تصریح کرد: این الیاف طبیعی و رنگزاهای به کار رفته در آن دارای خاصیت آنتی باکتریال و جذب اشعه ماوراء بنفش می باشد  که البته برای اثبات قطعی آن در حال آزمایشات، تحقیق و بررسی بیشتری هستیم و امیدوارم بتوانم با کمک و راهنمایی اساتید و مسئولین دانشکده، این کار را گسترش داده وتحقیقات بیشتری بر روی آن انجام داده و به مرحله  کار آفرینی برسانم.
دانشجو وزیری ضمن تشکرو قدردانی از کمک ها و حمایت های استادان گروه به ویژه اساتید راهنمای خود خانم دکترشیرین بابایی و خانم مارال نظری گفت: بنا است با پیگیری مسئولین دانشکده، چاپ اکوپرینت به صورت درسی جدید در گروه طراحی پارچه و لباس ، ارائه گردد.
شایان ذکر است در پایان جلسه، مهندس گرد، رئیس دانشکده، ضمن پیشنهاد تجاری سازی این پروژه، قول حمایت و معرفی به استارتاپ (مرکز نوآوری دانشکده ) را به  دانشجو وزیری داد.

 

کلید واژه ها: مصاحبه با دانشجوی طراحی دوخت سیر تحولی نمد مد سازگاز با محیط زیست مد پایدار وکارآفرینی


نظر شما :