رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آغاز اجرای برنامه بازسازی و ارتقای رتبه خوابگاه‌های این دانشگاه از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۶ کد : ۸۹۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۰۸
به نقل از سایت دانشگاه فنی و حرفه ای

                                                      

دکتر ابراهیم صالحی عمران در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به‌سازی خوابگاه‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای در کشور را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تحولی در دانشگاه‌ها در تابستان امسال عنوان کرد و گفت: به طور کلی ۱۸۸ خوابگاه در دانشگاه فنی حرفه‌ای وجود دارد و یکی از آرزوهای ما این بود که فضای مناسب کالبدی برای خوابگاه‌های دانشگاه ایجاد کنیم، چرا که معتقد هستیم ایجاد فضای مناسب در خوابگاه‌ها از لحاظ روحی، روانی و انگیزه‌ای زمینه‌های مناسبی برای رشد و ارتقای آموزشی دانشجویان نیز فراهم می‌کند. در واقع ما معتقد هستیم محیط‌های کارگاه‌ها نیز باید از نظر کالبدی فضای مناسبی داشته باشد.


دکتر صالحی‌عمران اظهار کرد:

برنامه‌های تحولی خوابگاه‌های دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای با همکاری صندوق رفاه دانشجویان و حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم از سال گذشته شروع شده است. با توجه به اینکه اغلب دانشجویان شاغل و تحصیل این دانشگاه از طبقات محروم جامعه هستند، به همین دلیل وزارت علوم توجه خاصی را به دانشگاه فنی حرفه‌ای دارد.


وی همچنین از آغاز بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه فنی حرفه‌ای از اول تیر ماه خبر داد و گفت:

با پیش‌بینی منابع مالی که بخشی از آن توسط دانشگاه و بخشی دیگر توسط صندوق رفاه دانشجویان تأمین می‌شود، این خوابگاه‌ها تحت تأثیر برنامه‌های تحولی بازسازی و بهسازی قرار می‌گیرند.
به گفته دکتر صالحی‌عمران، در برنامه تحولی خوابگاه‌های دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای وضعیت رتبه‌های این خوابگاه‌ها ارتقا خواهد یافت.


رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای همچنین به بهسازی و بازسازی سلف‌سرویس‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت:

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سلف‌سرویس‌های این دانشگاه نیز شامل برنامه‌های تحولی خواهند شد و آشپزخانه‌های دانشکده‌های فنی حرفه‌ای از حالت سنتی به مدرن تبدیل می‌شوند و حتی نوع و الگوی پخت نیز برای دانشجویان تغییر خواهد یافت.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار از طرح سیستم بخار مرکزی در سلف سرویس‌ها استفاده می‌شود، گفت:

این طرح در راستای گسترش و ترویج مدیریت سبز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه اندازی شده است چرا که مدیریت سبز و حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های قابل توجه دانشگاه است و در همین زمینه کمیته‌ای برای مدیریت سبز راه اندازی شده و در برنامه ریزی درسی فنی و حرفه‌ای و مهارتی سعی شده بحث مدیریت سبز در سیلابس‌های درسی گنجانده شود.

کلید واژه ها: رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آغاز اجرای برنامه بازسازی و ارتقای رتبه خوابگاه‌های این دانشگاه از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.


نظر شما :