خانم مولاوردی در اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس: فعالیت شما دانشگاهیان در عرصه پوشش، عفاف و حجاب باعث خرسندی است

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۹ کد : ۸۷۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۲۰
خانم شهیندخت مولاوردی دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان (حقوقدان ، پژوهشگر و فعال در امور زنان و حقوق شهروندی) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس، در ابتدا ضمن خداقوت به کلیه ی عوامل اجرایی مشارکت وزارت علوم و کارگروه ساماندهی مد و لباس را قابل ارج دانست و افزود: اینجانب انتظارات این جشنواره را که مرور می نمودم بسی خرسند شدم که با چالشهای زیادی که سالیان سال است در جامعه در مورد پوشش و حجاب مطرح است، این جشنواره توانسته است به بخش هرچند کوچک از اهداف غایی که همانا ساماندهی آن است دست بیابد. به ویژه شما دانشگاهیان عزیز که با ورود به این حوزه چراغی را که به خوبی برافروخته اید، روشن نگه دارید و اگر در این مسیر با بی انگیزگی سایرین مواجه شدید، نگران نبوده و بدانید شما سهم خود را به خوبی ادا نموده اید. ظرفیت های زیادی در این زمینه نهفته است که امیدواریم به زودی شاهد اثربخشی این چنین فعالیت های مهم علمی باشیم."

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت:

"به هر ترتیب شما توانستید به خوبی چراغ سوم این رویداد را به خوبی روشن نمایید. امید است تا سالیان سال از آثار و خروجی های آن در صنعت مد و لباس بهره برداری شده و حرف های قابل شنیدنی زیادی را در این زمینه داشته و به شناختی جامع از خلاقیت و استعدادهای دانشجویان برسیم."

خانم مولاوردی در بخش بعدی سخنان خود اظهار داشت:

"تا آنجایی که مطلع شدم، یکی از اهداف این جشنواره را تبدیل ایده به ثروت معرفی شده است. در این بین اتفاق مهمی که روی می دهد این است که از جزیره ای عمل کردن نهادها و متولیان این امر در بحث پوشاک و مسائل مربوط به آن جلوگیری می شود. بدان معنا که با ارتباطی که بین صنتعگران، طراحان و ایده پردازان این حوزه ایجاد می شود مانع این اتفاق خواهد شد. این واقعه مطلوب می تواند به کمک اقتصاد ما بیاید و از سال 2001 که بحث اقتصاد خلاق مطرح است، موضوع پوشاک و پرداختن به آن قدم مهمی باشد."

آموزش سرمایه انسانی عنوان سخنان بعدی وی بود.

با این امر می توان اقتصادی را به جامعه عرضه کنیم که مبتنی بر خلاقیت و صنابع خلاق بوده و از هنر روز دنیا که بزرگترین مزیت ما تکیه بر هنر اسلامی ایرانی است بهره ببرد و حرف های زیادی برای عرضه داشته باشد. صنعت پوشاک و طراحی مد می تواند بر خلاف اقتصاد مبتنی بر نقت، روی منابع روی زمین ما ( که همانا نیروهای انسانی ما می باشد) تکیه کرده و از تکیه بر منابع زیر زمینی پرهیز گردد .موضوع پوشاک و مد ایرانی-اسلامی می تواند به یکی از مولفه های این مهم و اقتصاد مقاومتی شده و به خوبی به یاری جامعه بیاید."

ایشان در ادامه تحققی شدن بیشتر رهنمون های مقام معظم رهبری را در سال های اخیر به ویژه شعار مهم امسال به عنوان سال "رونق تولید"، را نقطه ای مهم برای عملیلاتی نمودن اهداف این جشنواره دانست و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بتوانیم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم و به خوبی از تحریم ها و موانع موجود عبور نماییم. شما دانشگاهیان می توانید نقش خوبی را ایفا کنید.

وی در ادامه تصریح کرد:

"انشالله بتوانیم در خلال داشتن این فعالیت ها به مرواداتی عالمانه، مومنانه همراه با کرامت ذاتی بشر برسیم و آن را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم. این حرکت ها، دغدغه ها و فعالیت ها بسیار ارزشمند است. برای این که بتوانیم به خوبی در صدد رفع نگرانی ها بوده و باید در حفظ و پاسداشت ارزش ها موثر باشد، روش های نگهداشت ارزش ها بسیار مهم است."

خانم مولاوردی در پایان ضروت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی را مه قلمداد نمود و افزود:

"امید است بتوانیم با دل کندن از اقتصاد مبتنی بر نفت به سیاست های مهمی در دولت در حوزه فرهنگ و عملیاتی شدن ایده ها برسیم و به رویکرد همراه با عملکرد، رسیدن از ظاهر به معنا، از تبلیغ به تعمیق برسیم. به حول و قوه الهی آن روز دیر و دور نیست."

کلید واژه ها: سخنان خانم مولاوردی سومین جشنواره مد و لباس دانشکده شریعتی


نظر شما :