هفته جهانی کارآفرینی بر ارزش آفرینان و نوآوران مبارک باد

۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۶ کد : ۸۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۱۲

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

"هفته جهانی کارآفرینی بر ارزش آفرینان و نوآوران مبارک باد"

بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر عامل رقابت های اقتصادی است. کارآفرینی، نوآوری و فعال سازی چرخه تولید، ایجاد فرصت های شغلی پایدار، پیشرفت و توسعه کشور همگی در گرو اجرایی سازی برنامه های توسعه آموزش مهارتی است. فراهم سازی زمینه های مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار و در راستای اشتغال مولد و ترویج فرهنگ کار و نوآوری ، کلید ایجاد اشتغال مولد، کارآفرینی و ارزش آفرینی در کشور است. 
کارآفرینی هرچند ماهیت رفتاری و فردی دارد اما تقریبا درصورتی امکان بروز مَی یابد که محیط به فرد اجازه بروز آن را بدهد. بعبارتی پویایی کارآفرینی در هر کشور علاوه بر خصلت ها و ویژگی های افراد جامعه، در گرو محیط نهادی نیز است. در عصر حاضر پژوهشگران حوزه سیاست گذاری کارآفرینی و نوآوری معتقدند کشورها با تعداد زیادی کارآفرین نمی توانند به رشد و توسعه اقتصادی دست یابند بلکه نیازمند اکوسیستم کارآفرینی متناسب هستند تا بتوانند به این مهم برسند. 
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی این ایام را به کارآفرینان، ارزش آفرینان و نوآوران تبریک عرض نموده و امید آن دارم با همدلی و مشارکت همه جانبه شاهد افزایش تربیت نیروی انسانی خلاق، کارآمد و کارآفرین برای متحول سازی اقتصادی پویا و مبتنی بر رقابت در کشور باشیم.

 

کلید واژه ها: هفته کارآفرینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای


نظر شما :