مدرس دانشگاه شریف در سمینار کارآفرینی دانشکده:اگر استعدادها شکوفا شود، کسب و کار و کارآفرینی، بروز می کند.

۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۲ کد : ۸۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۱۱۸

به مناسبت هفته کارآفرینی سمیناری با عنوان انواع هوش با حضوردکترعلیرضا حمزه ای، مدیر مرکز استعداد و عضو پژوهشگاه سیاست گذاری علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، روزچهارشنبه 97/8/23 در آمفی تئاتر مفرح برگزار شد.

دکتر حمزه ای به عنوان سخنران این سمینار، بیانات خود را با طرح یک سوال اساسی که "استعداد من چیست" شروع کرد و اظهار نمود: اکثر مردم نمی دانند که در چه چیزی واقعا استعداد دارند و پاسخ به این سوال بسیار مهم می باشد چرا که تک تک افراد دارای یک استعداد ناب هستند که اگر بدون تاثیری پذیری از محیط اطراف باشد، شکوفا می شود.

وی در ادامه با بیان خاطرات و تجربیاتی از کشف استعداد خود، انواع هوش را تشریح کرد و نظریه ی هوش های چند گانه گاردنر را مطرح کرد و افزود: در حال حاضر 10 نوع هوش وجود دارد که هر انسانی حداقل سه نوع آن را دارا می باشد.

این مدرس دانشگاه صنعتی شریف، ضمن تعریف مختصری از اصطلاحات هوش های ترکیبی، علاقه ها و شخصیت ها و نقش آنها در کشف استعدادها، خاطرنشان کرد: استعداد حاصل 4 موضوع هوشمندی، علاقه ها، شخصیت و توانمندیها می باشد. علاقه عمیق با هوش بنیادین در ارتباط است و منشاء علاقه در ذهن است و ژنتیک و محیط روی آن تاثیر می گذارند. همچنین استعداد فراتر از شغل، تحصیلات و جایگاه اجتماعی است و استعداد یعنی توانایی بالقوه من ، اسم من ، اثرمن و مأموریت من به عنوان یک انسان.پس این را بدانید که اگر استعدادها شکوفا شود، کسب و کار و کارآفرینی، بروز می کند.

دکتر حمزه ای در ادامه به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

در پایان از خانم بهمن پور، مدرس کارآفرین دانشکده، به عنوان فعال در عرصه کارآفرینی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.


نظر شما :