برگزاری مراسم اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۷۸۳۷ اخبار و رویدادها اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۵۳
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت به میزبانی دانشکده الزهرا(س) مشهد مقدس، در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش دفتر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کبه میزبانی آموزشکده فنی الزهرا(س) مشهد، 1 اسفند 1402 در سالن همایش دانشکده فنی شهید منتظری برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، علی امینی، معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سید مولا خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، حجت الاسلام علیزاده موسوی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، هیئت رئیسه دانشکده فنی شهیدمنتظری، الزهرا(س) و ثامن الحجج(ع)، برگزیدگان جشنواره و جمعی از اساتید و دانشجویان حضور داشتند.

سیدمولا خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، در سخنان خود ضمن خوشامد گویی به مهمانان، سپاسگزاری از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و تبریک ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان در سخنان خود گفت: حرکت به واسطه امید ایجاد می شود و امید و حرکت دو بال پرواز فرد یا جامعه هستندکه یکدیگر را تکمیل می کنند. هدف، امید، حرکت، تفکر، تلاش، پشتکار، ممارست، مهارت، تعاون، کار گروهی و مشارکت کلماتی به هم مرتبط هستند و در نهایت منتج به پیروزی خواهد شد. لازمه ی حرکت هدف و امید است و همه برگزیدگان جشنواره حرکت در نقطه ای شروع و هدفی را در ذهن متبلور کرده و با امید رسیدن به نتیجه حرکت را شروع کرده اند. هدف اصلی جشنواره حرکت تبلور رو به امید و ایجاد پویایی در جامعه دانشگاهی است. پیش از این، نخبه صرفا فردی بود که بتواند نمرات خوبی بیاورد یا در کنکور به موفقیت برسد اما امروز علاوه بر بحث های فردی و علمی، نخبه فردی است که بتواند فرهنگ صحیح و فرهنگ کار اجتماعی و تعاون داشته باشد. لذا جشنواره حرکت به سمت ایجاد نخبه پروری و ایجاد مسیری برای تبلور حرکت کار گروهی دانشجویان طراحی شده است. توسعه امری است که با تعاون، مشارکت و قانون به دست می آید و با توصیه به دست نخواهد آمد. برای ایجاد یک فرهنگ صحیح و پیشرفت در مسیر توسعه، لازم است قانون گذاری دقیق و منطقی صورت بگیرد. فرصت پیش روی جامعه دانشگاهی که فرصت شرکت در انتخابات است را مغتنم بشماریم و با انتخاب افرادی که نظر و رایشان بیشتر منطبق با نگاه دانشگاهی به ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی است، بتوانیم نقش موثر در آینده کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام علیزاده موسوی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی نیز ضمن خوشامد گویی و تبریک روز جوان همگان را به شرکت در انتخابات و اولویت سنجی و انتخاب بهترین ها توصیه نمود. ایشان در سخنان خود گفت: با رای دادن، جبهه مقاومت و اسلام را در مقابل جبهه کفر تقویت می کنیم و پنج خصوصیت لازم برای انتخاب را برشمردند. اول دعوت به سوی خدا و نه به سوی خود. دوم اهل کار خیر بودن. سوم اینکه نماز را در جامعه به پا دارد. چهارم اینکه به مسائل اقتصادی احاطه داشته باشد و جامعه را از بحران های اقتصادی نجات دهد و پنجم اینکه بنده خدا باشد. ایشان در خصوص حرکت گفتند: هر حرکتی باید هم حسن فعلی یعنی ارزش انجام دادن داشته باشد و هم حسن فاعلی داشته باشد یعنی نیت خیر در آن باشد.

در ادامه این جلسه محمدرضا جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از زحمات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، رئیس آموزشکده الزهرا(س) و همکارانشان برای میزبانی ششمین جشنواره حرکت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشکر نمود. وی در سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و کلید واژه های آن مانند "مدیریت جهادی" و" اصل ما می توانیم" آن را متناسب با جشنواره حرکت دانستند. محمدرضا جلیلی به منسوخ شدن نظام سلطنتی از 200 سال پیش در اروپا اشاره کردند و گفتند: استعمار هنوز به کشورهای منطقه اجازه  نمی دهد که از نظام سلطنتی عبور کرده و به جمهوری برسند و استبداد هرکجا که باشد به نفع استعمار است. موتور محرکه انقلاب، جوانان هستند و در یکی دو دهه اخیر یک رستاخیز علمی آغاز کردیم که البته با قله فاصله داریم. مطمئنا پایه های تمدن نوین اسلامی درکشور ایران با پیشینه تمدن و فرهنگ اسلامی و ایرانی به دستان شما جوانان است. جشنواره حرکت بهانه ایست برای رقابت علمی، مشارکت و خرد جمعی در کار تیمی. امروز در خیلی از موارد اولین ها هستیم از جمله شتاب علمی کشور که 11برابر متوسط رشد علمی کشورهای جهان را در ایران شاهد هستیم. دانشگاه باید پشتیبان صنعت کار کند و کنسرسیوم اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه ای گامی در این جهت بوده است. ایشان از انجمن های علمی شایسته تقدیر در جشنواره حرکت ملی شامل مکانیک خودرو شهید منتظری، صنایع غذایی دختران ولی عصر(عج) تهران، معماری دانشکده کرمان، عمران دانشکده ساری و الکترونیک دانشکده کاشان که با وجود آنها دانشگاه فنی و حرفه ای جزو هشت دانشکده برتر جشنواره حرکت کشور بوده است، تشکر کردند.

علی امینی، معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حر فه‌ای، گزارشی اجمالی از فرایند اجرایی ششمین جشنواره حرکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه نمود و گفت: دستور العمل این جشنواره همزمان با شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت وزارت علوم داخلی سازی و ابلاغ شد و پس از طی فرایند داوری 65 اثر در سامانه جشنواره حرکت وزارت علوم بارگذاری شد. در ششمین جشنواره حرکت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای 323 اثر به بخش رقابتی دانشجویی شامل انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه علمی، محتوای دیجیتال، کارآفرینی علمی، کتاب، اختراع، انجمن پویا، انجمن های بین رشته ای و آموزش محور راه یافت که از بین آنها 8 مقام اول، 23 مقام دوم، 21 مقام سوم و 18 مقام برتر و شایسته تقدیر داشتیم و 95 اثر نیز در بخش داخلی جشنواره پذیرفته شد که 2 اتحادیه، 3 دانشکده، 13 استاد مشاور و 10 کارشناس برتر و شایسته تقدیر داشتیم. همچنین 196در استاد از مجموع مراکز برای داوری اعلام همکاری کرده اند که 26 نفر از آنها پس از پایش نهایی دعوت به همکاری شده اند. در کل نسبت به 254 اثر سال گذشته، امسال 70 درصد رشد داشتیم.

این برنامه همراه با مسابقات شاد و مفرح بود و در انتها از برگزیدگان این جشنواره با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.


نظر شما :