سمینار چگونگی ورود به بازارکارمعماری

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۴ کد : ۷۶۲۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۶
سمینار چگونگی ورود به بازار کار معماری روز سه شنبه مورخ ۲۸آذر۱۴۰۲ به مناسبت هفته پژوهش در آمفی تئاترفاز۳ ؛ با سخنرانی  سعید سعیدی پور و با حضور اساتید و دانشجویان معماری برگزار گردید.

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری سمینار چگونگی ورود به بازار کار معماری روز سه شنبه مورخ 28آذر1402 به مناسبت هفته پژوهش در آمفی تئاترفاز3 ؛ با سخنرانی  سعید سعیدی پور و با حضور اساتید و دانشجویان معماری برگزار گردید.
ورود به بازار کار رشته معماری در ایران مسیرهای مختلفی دارد، دکتر سعیدی پور در ابتدا به راه های ورود به بازارکار با روش های کلاسیک پرداخت: « این روش با اخذ لیسانس و شرکت در ازمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه مهندسی شروع می شود و فرد می تواند در طراحی ، نظارت و اجرا فعالیت داشته باشد. همچنین با مدرک کارشناسی می توان در کسب و کارهای بزرگ مقیاس مانند شرکت های طراحی ، شرکت های اجرا  و هماهنگ کننده ها فعالیت کند و یا در کسب و کارهای کوچک مقیاس که شامل دفترهای مهندسی می باشد، شروع به کار کند.»
در ادامه استاد سعیدی پور به روش های جدید درآمدزایی در دنیای امروز با توجه به دیدگاه دانشجویان پرداخت.
امروزه تعدادفارغ التحصیلان معماری از دانشگاه های مختلف از سرتاسر ایران زیاد است  و برای همین باید واقع بینانه فکرکنیم که ورود به بازارکار از همیشه سخت تر خواهد بود.یک دانشجو باید از فرصت های آموزش خود در دوران تحصیل حداکثر استفاده را داشته باشد و علاوه بر دوران تحصیل باید بداند با اتمام دانشگاه آموزش به پایان نمی رسد و نباید از آموزش غافل شد. دانشجو باید مقصد خود را تعیین کند تا بتواند بهترین مسیر را جهت به هدف رسیدن برگزیند.
دکتر سعیدی پور انواع معماران را جهت هدف گذاری برای علاقمندان تشریح نمود: « اول معماران سلبریتی که ارزش طراحی دارند، دوم معماران تجاری که ارزش تجاری دارند و سوم معماران جامعه که 97درصد معماران را تشکیل می دهند این دسته از معماران باید برای کار خود ارزش گذاری کنند تا بتوانند در کسب و کار خود موفق باشنددر واقع با ارزش در کارمعماری نشان دهنده این است که سیستم کسب و کار، خود شخص معمار است.»
دکتر سعیدی پور در ادامه مهارت های معماری را به شرح زیر برشمرده و کسب این مهارت ها را ضروری دانست: « مهارت های تخصصی بازار و مهارت های عمومی بازارکار که شامل طراحی، برندسازی، مذاکره ، فروش، ضوابط، قیمت گذاری، ارائه، اجرا می باشد همچنین شبکه سازی و گذارندن یک دوره کاراموزی ارزشمند نیز از دیگر مهارت های معماری می باشد.»
این سمینار با پرسش و پاسخ دانشجویان و اهدا لوح تقدیر به استاد پایان یافت.


نظر شما :