بازدید انجمن علمی گروه کشاورزی ازباغ ملی گیاه شناسی

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۷۵۱۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۵
در آستانه بزرگداشت روز دانشجو  تعداد ۴۰ نفر از دانشجویان انجمن علمی گروه کشاورزی با همراهی اساتید خود از باغ ملی گیاه شناسی بازدید کردند.

به گزارش کانون خبر و رسانه در روز دوشنبه 12 آذر 1402 و در آستانه بزرگداشت روز دانشجو  تعداد 40 نفر از دانشجویان انجمن علمی گروه کشاورزی با همراهی  خانم حاتمیه مدیر گروه و هیت علمی گروه کشاورزی و خانم غنایی عضو هیات علمی دانشکده شریعتی از باغ ملی گیاه شناسی بازدید کردند.

دانشجویان ضمن بازدید از آزمایشگاه تخصصی مجموع و روند عصاره گیری و تهیه اسانس گیاهان آشنا شدند .

باغ گیاه شناسی ملی ایران به وسعت ۱۴۵هکتار در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در اراضی چیتگر، در شمال غربی تهران واقع گردیده است. عملیات طراحی و احداث این باغ از سال ۱۳۴۸ توسط کارشناسان ایرانی و با همکاری تعدادی از کارشناسان خارجی آغاز شد و نقشه جامع باغ طراحی گردید. در طرح جامع ایجاد رویشگاههای نمونه که نشان دهنده مناطق رویشی مختلف ایران و جهان باشند مورد توجه بوده است. هم چنین تعدادی کلکسیون موضوعی با اهداف آموزشی و پژوهشی و نمایشی برای باغ طراحی گردید. از رویشگاههای طراحی شده ۷ رویشگاه مربوط به ایران و ۶ رویشگاه مربوط به جهان و ۸ کلکسیون و باغ موضوعی است. نهالستان و گلخانه های تکثیر مواد گیاهی مورد نیاز باغ را تامین می کنند.


نظر شما :