گزارش سمینار هفته پژوهش آذرماه ۱۴۰۲رشته کشاورزی ، چالشها، بازار کار ، بایدها و نبایدها

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۵ کد : ۷۵۰۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۷
از سلسله برنامه های هفته پژوهش که با همکاری گروه کشاورزی دانشکده سمینار رشته کشاورزی، چالشها، بازار کار، بایدها و نبایدها در دانشکده شریعتی برگزار گردید.

از سلسله برنامه های هفته پژوهش با همکاری گروه کشاورزی دانشکده سمینار رشته کشاورزی ، چالشها ، بازار کار ، باید ها و نبایدها در ساعت مقرر آغاز گردید. 
در ابتدا استادسادات ضمن معرفی خود به عنوان کارآفرین در بخش کشاورزی از تجربیات سخت و طاقت فرسای خود در امر کشاورزی برای مستمعین سخن گفت. آقای سادات گفت من سال‌ها  روی فضای کشاورزی ایران تحقیق کردم و در این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدم که توت بهترین، مقاوم‌ترین و پردرآمدترین کاشتنی ایرانی است که می‌توانم از آن بهره‌برداری کنم. تلاش کردم که گوشه‌ای از تحقیقات و پژوهش‌های پیشین در این مورد را پیدا کنم، اما متاسفانه دریغ از یک برگ پژوهش و یا کتاب و تحقیقی که این میوه‌ی بهشتی و نعمت پروردگار برای کاشت در این سرزمین را از نزدیک ببینم. من با کمک منابع بین‌المللی و پیگیری‌هایی که خودم کردم متوجه شدم که این گیاه با مقاومتی بسیار زیاد در برابر باد، توفان و خشکسالی مقاوم است و در نهایت مصرف کم آب آن را به گیاهی پربهره تبدیل کرده است. من در تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم که وقتی در سال ۱۳۸۶ سرمازدگی شدید گریبان همه‌ی درختان و محصولات کشاورزی شد توتستان‌ها تنها باقیمانده ی آن سرما بودند و هیچ آسیبی ندیده بودند.
ایشان در ادامه با تاکید بر کارآفرینی و عشق وعلاقه به کشاورزی از دانشجویان خواست با پشتکار و سعی و تلاش فعالیتهای کار آفرینانه خود را دنبال کنند و از شکست هراسی نداشته باشند. و نیز با ذکر خاطراتی از سفرهای خود در داخل و خارج از کشور تجربه های زیسته خود را در اختیار دانشجویان قرار داد. این سخنرانی تا ساعت 12.30 ادامه داشت و در نهایت با اهدا لوح از استاد تقدیر بعمل آمد . 
 


نظر شما :