نمایشگاه و رونمایی از کتاب سوزن دوزی ((پلیوار))

۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۴ کد : ۷۴۶۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۳۸
درهفته اول آذر ماه با برنامه ریزی مرکز نوآوری پوشاک ولباس دانشکده و گروه دوخت و به همت مدیر گروه  خانم دکتر الهی ، استادان و دانشجویان این رشته نمایشگاهی از آثار سوزن دوزی سه نفر از اساتید سوزن دوزی خطه قهرمان پرور سیستان وبلوچستان در مرکز نوآوری پوشاک ولباس دانشکده برگزار گردید.

درهفته اول آذر ماه با برنامه ریزی مرکز نوآوری پوشاک ولباس دانشکده و گروه دوخت وبه همت مدیر گروه  دکتر الهی ، اساتید و دانشجویان این رشته نمایشگاهی از آثار سوزن دوزی سه نفر از اساتید سوزن دوزی خطه قهرمان پرور سیستان وبلوچستان در مرکز نوآوری پوشاک ولباس دانشکده برگزار گردید . درروز سوم این نمایشگاه که با استقبال دانشجویان و اساتید و کارکنان همراه بود با حضور اساتید رشته طراحی و دوخت و مدیرانی از دبیرخانه مدولباس وزارت ارشاد و جناب حلاج زاده رئیس کانون ایرانیان خارج از کشور و مهمانانی از سیستان و بلوچستان آیین رونمایی از(( کتاب پلیوار ))که به مهمترین صنایع دستی قوم بلوچ ( سوزن دوزی ) می پردازد برگزار گردید . 
 
دراین آیین ابتدا خانم دکتر الهی ضمن خوش آمد به حاضرین هدف از اینگونه مراسم را شناسایی و معرفی آثار فاخر ملی ایرانی به نسل آینده عنوان نمود و از مساعی و همکاری استادان این رشته و دانشجویان شرکت کننده تشکر نمود.
پس از ایشان اقای دکتر آشتیانی دبیر کارگروه مد ولباس سخنانی را درمورد سوزن دوزی و اداب و رسوم قوم بلوچ بیان نمود 
پس از ایشان آقای حلاج زاده طی سخنانی از اثر خلق شده قدردانی نمود و مراتب همراهی و حمایت خود را از هنرمندان اعلام کرد.
 
 
پس از ایشان خانم کشاورز نویسنده کتاب با ارائه ای نسبت به اصطلاحات و جملات کتاب توضیحاتی را ارائه نمود و پس از آن به پرسشهای حاضرین پاسخ داد. 
درانتها با حضور مدعوین از نمایشگاه آثار سوزن دوزی بازدید بعمل آمد . 
 


نظر شما :