رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها: آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای امید بخش است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰ کد : ۷۲۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۸۶
حجت الاسلام جناب آقای دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در راستای آشنایی با رسالت و چشم اندازهای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه مهارت محور، امروز یکشنبه ۹۸/۲/۲۹ از دانشکده فنی و حرفه ای دختران دکتر شریعتی به نمایندگی از این دانشگاه، بازدید نمود.

در این دیدار طی نشستی در اتاق شورای دانشکده حجت الاسلام جناب آقای دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه خروجی دانشگاه فنی و حرفه ای، امید بخش است، اظهار داشت: مجموعه آموزشی دانشگاه باید دانشجویان را برای ادامه زندگی موفق، هدایت و راهنمایی کند و تنها به آموزش و درس اکتفا نشود چرا که در حال حاضر دانشگاه های معتبر نظام آموزشی کشور، در حوزه علمی از سطح خوبی برخوردارند ولی در بخش های دیگر ضعیف عمل می شود.

ایشان یکی از رویکردهای جدی پیش رو را منتقل کردن بحث مهارت عنوان کرد و افزود: یک واقعیت که نباید مورد غفلت واقع شود، این است که جز آموخته های فنی و مهارتی، دانشجویان به مهارتهای دیگری نیز نیاز دارند و دانشگاه محیط تربیت دانشجو و آموزش مهارت است و اینجاست که سوالی مطرح می شود دانشجو را چه کسی باید برای زندگی آماده نماید. اگر نظام آموزشی خودش را متولی تربیت نبیند، سرمایه سوزی انجام می شود و زمانی می شود که با نسل بی توجه به ارزش ها مواجه می شویم.
حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: البته آنچه که در صحنه عمل می بینیم موفقیتهای فراوانی است، اما در صحنه مدیریت سرمایه، با غفلت های زیادی روبرو هستیم. چرا که در حوادث مختلف کشور شاهد حضور جوانان دانشجو و جهادی خودجوش می باشیم که پا به پای دولت خود را برای کمک و امدادرسانی می رسانند و این بسیار ارزشمند و خود نوعی مهارت است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با عنوان این مطلب که نظام سلطه برای زمین زدن نظام اسلامی کشور ایران، برنامه ریزی و تلاش می کند، تاکید نمود: نظام کشور اسلامی ایران چون از نظر هویتی با تمام هویت غرب که غیر توحیدی است در تعارض می باشد، بنا براین انواع سختی ها را بر ما تحمیل می کنند و از آن طرف 40 سال است که این نظام مقاومت کرده و مقتدر ایستاده است تا جایی که پرشتاب ترین رشد علمی و دقیق ترین فناوریهای روز را با تمام محدودیت ها و دشمنی ها داشته است.
ایشان بیان داشت: از مزیت های دانشگاه فنی و حرفه ای این می باشد که دانشجویان مهارت را همراه با دانش فرا می گیرند  و امید به آینده دارند چرا که به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند. همچنین غیر مختلط بودن مراکز آموزشی این دانشگاه، هزینه مدیریت را آسانتر کرده  و دانشجویان، آرامش بیشتر و بهتری برای کسب علم و دانش را دارند.
حجت الاسلام رستمی خاطر نشان کرد: در این فضای دانشگاهی که با شبهات و تخریب اعتقادات در فضای مجازی روبرو هستیم ، آخرین سنگر و اولین سنگر، استادهای معارف می باشند و در این راستا ایده های شما چراغ راه ما خواهد بود. و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کار بدون علم کم اثر است ولی علم بدون کار بی اثر است و امیدوارم بتوانیم در راستای کسب علم همراه با مهارت و معرفت قدم برداریم.
در پایان سخنان ایشان بنا شد گزارش کاملی از ظرفیت ها،چشم اندازها و نیازهای دانشگاه فنی و حرفه ای تدوین شود و با یک کارشناسی دقیق و واقعی ، به مقام معظم رهبری ارائه گردد تا فرصتی برای ارتباط و دیدار مقام معظم رهبری و دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم شود.
شایان ذکر است در این نشست تعدادی از اساتید و نمایندگان دانشجویان و تشکل های دانشجویی، دیدگاه ها، نفطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
حجت الاسلام جناب آقای دکتر مصطفی رستمی پس از زیارت شهدای گمنام دانشکده دکتر شریعتی، از کارگاهها و فضاهای آموزشی دانشکده بازدید نموده و از نزدیک  با فعالیتها و اقدامات این دانشگاه آشنا شدند.

 

 

 

کلید واژه ها: حجت الاسلام جناب آقای دکتر مصطفی رستمی ئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشکده شریعتی


نظر شما :