معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه، معدن عقلانیت، معنویت و قانون‌مداری است و نسبتی با تجزیه‌طلبی و رویه‌های نادرست و کنش‌های خلاف قانون ندارد

۳۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۶ کد : ۷۰۱۵ اخبار و رویدادها اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۳۰۰
دکتر کلانتری چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲، در نشست حضوری و وبیناری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کل کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر کلانتری در نشست حضوری و وبیناری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کل کشور که چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور مهمانان و مشارکت مسئولین کانون‌های بسیج اساتید در دانشگاه برگزار شد، گفت: شاید جنگ خاتمه یافته باشد ولی مبارزه پابرجا است و این هویت ایرانی پس از انقلاب را مشخص می‌کند، برای اینکه افق جدیدی را در ایران بیافریند. دانشگاه نیز در این مسیر گام برداشته و به مدد انقلاب و مردم آمده است. آخرین نشانه آن شهادت شهید پوریا خوشنام، دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ممسنی است .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: دشمنان سعی می‌کنند خشونت‌ورزی را در متن جامعه تکثیر کنند، لذا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده‌اند تا گروه‌های اجتماعی را در مقابل هم قرار دهند. آنان صراحتاً دم از تجزیه‌طلبی زدند و مهمتر از آن این است که سعی دارند این خشونت را در بطن جامعه دانشگاهی که سنبل عقلانیت و گفت‌وگو و معنویت و قانون‌مداری است تکثیر کنند.

دکتر کلانتری گفت: سال گذشته از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کردند اما به فضل الهی با هوشیاری که جامعه دانشگاهی داشته به نتیجه نرسیدند. دانشگاه، معدن عقلانیت، معنویت و قانون‌مداری است و نسبتی با تجزیه‌طلبی و رویه‌های نادرست و کنش‌های خلاف قانون ندارد.

وی افزود: باید سعی کنیم در سال جدید از ظرفیت تقارن ماه ربیع و آغاز سال جدید استفاده کرده و فضای پر شور و نشاطی را در مراکز آموزش عالی ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با مدیریت خوب و مثال‌زدنی دکتر خسرویان و معاونین محترم ایشان، به‌ویژه دکتر جلیلی اتفاقات خوبی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای رقم خورده و گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حاشیه دانشگاه‌ها نیست، بلکه در متن است و یکی از دانشگاه‌های مؤثر در تغییر فضای فرهنگی کل آموزش عالی کشور به شمار می‌آید.

دکتر کلانتری بیان داشت: با گستره و ظرفیتی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد باید اقدامات اساسی در عرصه فرهنگی انجام شود‌ به حول و قوه الهی گام‌های مؤثری برداشته شده است. هم در زیر ساخت‌های فرهنگی و هم کارهای درخشانی که با مدیریت دکتر خسرویان در مورد یادمان‌های شهدا و نامگذاری‌ها انجام شده است. تجمیع اینها باعث شده فضاسازی فرهنگی در دانشگاه‌ها صورت بگیرد. همچنین، تخصیص اعتبارات مناسب که همه این عملکردها اقدامات مؤثری بوده، به این دلیل که دکتر خسرویان و آقای جلیلی هر دو چهره‌های فرهنگی شناخته شده در کشور هستند، حتی قبل از اینکه در این مسند قرار بگیرند چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی بوده‌اند.

وی افزود: تأکید می‌کنم تا جایی که ممکن است باید از ظرفیت دانشجویی برای پیشبرد فعالیت فرهنگی استفاده شود. ظرفیت‌های دانشجویی ما بسیار قابل استفاده و قابل اعتماد  و قابل اتکا هستند. دانشجویان، آینده‌سازان کشورند و اکنون جامعه ما هم در گرو افرادی است که روزی در همین دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند. هر چقدر تلاش کنیم در برنامه‌ها نقش داشته باشند برنامه‌ها تأثیرگذارتر خواهند بود و فرایند هویت‌یابی دانشجویان در این زمینه صورت می‌گیرد و ما باید این زمینه را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم  گفت: قریب به اتفاق دانشجویان ما در این مسیر گام بر می‌دارند و هزاران هزار فعالیت  با مدیریت دانشجویان در حال انجام است و اندک خطاهایی که در گوشه وکنار رخ می‌دهد ما را دچار اشتباه محاسباتی نکند و رفتارهای غلط و تجزیه‌طلبانه و فالانژ خود به خود از جامعه  دانشگاهی حذف خواهد شد.

دکتر کلانتری افزود: شاید تنها دانشگاهی که خروجی‌هایش نزدیکترین فاصله را با عرصه جامعه و صنعت دارند، دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، این امر می‌طلبد اتفاقا به بحثهای فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌تری کنیم. میزان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان این دانشگاه  نسبت به بقیه دانشگاه‌ها سطح بهتر و مطلوبتری دارد و اقبال بیشتری هم از دانشگاه می‌شود . بنابراین سرمایه گذاری فرهنگی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای  تأثیر بیشتری در کل جامعه خواهد داشت.

 


 


نظر شما :