برگزاری دومین جلسه از کارگاه ویژه اساتید و کارمندان دانشکده با موضوع" عالمی از نو باید ساخت وز نوآدمی"

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۴ کد : ۶۷۳۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۶۸

به گزارش روابط عمومی جلسه دوم کارگاه ویژه اساتید و کارمندان دانشکده با موضوع" عالمی از نو باید ساخت وز نوآدمی" به همت معاونت فرهنگی – دانشجویی با حضور و سخنرانی استاد حلوائیان مدرس حوزه علمیه ، روز چهارشنبه 17 خردادماه 1402 به صورت حضوری و مجازی در اتاق شورا برگزار شد.
استاد حلوائیان طی سخنانی ، با یادآوری مهم ترین مسائل مطرح شده در جلسه اول، معضل امروز جامعه را اهمیت قرار دادن افراد در خصوص تن جسمی عنوان کرد و اظهار نمود: اگر تن خاکی اسیر شد، خودنمایی ایجاد می شود و اگر اصالت، به من الهی داده شد، اندیشه ها به نمایش گذاشته می شود. همه ما انسانها دوست داریم محبوب باشیم و دیده شویم، در واقع جلوه گری در ذات همه ما می باشد، اما مهم است که جلوه انسانی با تن خاکی و جسم باشد یا فضیلتهای انسانی، بروز و ظهور داشته باشد.
وی با اشاره به بیان امام خمینی(ره) که فرموده: "بیان احکام شرعی بدون بیان اسرار عرفانی آنان ظلم به اسلام است"، تصریح کرد: باید افراد با سر مسئله شرعی آشنا شوند. اگر شخصی را در خصوص رعایت مسئله ای، امر به معروف و یا نهی از منکر می کنیم باید اثرات و عواقب را برایشان توضیح دهیم و روشنگری کنیم.
استاد حلوائیان در بخش دیگر سخنان خود با بیان عقل نظری و عقل عملی و اشاره به واقعیت وجود بهشت و جهنم، خاطر نشان کرد: کسی را بهشت و جهنم نمی برند در واقع هر کسی با اعمال و کردار خود بهشتی و جهنمی می شود. قرآن می فرماید:"از جهنمی بترسید که هیزمش خودتان هستید". در واقع خدا در این آیه توجه انسان را به این سمت میاورد که بهشت و جهنم از دل خود افراد بیرون میاید. بنابراین اول خودمان باید بهشتی شویم و بهشتی نگاه کنیم تا بتوانیم تاثیرگزار باشیم و آتش جهنمی را که در جامعه افتاده، با نور فطرت و محبت اهل بیت(ع)، از بین ببریم.

 


نظر شما :