برگزاری کمیته نظارت و ارزیابی استان تهران در دانشکده دکتر شریعتی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۵ کد : ۶۶۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۹۳
کمیته نظارت و ارزیابی استان تهران با حضور مهندس موسوی رئیس مرکز نظارت،روسای آموزشکده ها/دانشکده های استان تهران و اعضای کمیته نظارت وارزیابی روز یکشنبه ۱۵/۰۲/۹۸ در اتاق شورای دانشکده دکتر شریعتی برگزار شد.

مهندس گرد ضمن خوشامد گویی و تبریک ایام خجسته بزرگداشت مقام معلم و خدمتگزاران این عرصه مهم انسان ساز ، بیان داشت: هدف از برگزاری این گردهمایی، بازنگری از فعالیت های مهم کمیته نظارت و ارزیابی استانی و استفاده از نقطه نظرات تیم نظارت و سایر مدعوین برای برنامه ریزی یک سال تحصیلی 98 می باشد.
در ادامه خانم حجازی، رابط کمیته نظارت و ارزیابی استانی با معرفی اعضای کمیته، گزارشی اجمالی از فعالیت یکساله در خصوص بازدید های دوره ای از مراکز فنی وحرفه ای استان تهران طبق شاخص های خود ارزیابی با هدف تعامل ،هماهنگی،وحدت رویه والگوبرداری ارائه داد و در ادامه افزود: خروجی این بازدید ها، اقدامات اصلاحی با برگزاری چهار کارگاه هم اندیشی و آموزشی به میزبانی دانشکده برای تعالی و ارتقاءکیفیت و یکسان سازی و برقراری تعامل و وحدت رویه درفرایند امور بین حوزه های مراکز بوده است.
وی دیگر فعالیت های این حوزه را، هماهنگی لازم در سایر امور مانند تنظیم سندبرنامه کمی وکیفی، فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان و اعطای پایه تشویقی، تبیین دستورالعمل و اعمال اصلاحات درجه برخورداری و هماهنگی در تدوین برنامه عملیاتی بامراکزاستان تهران، بیان نمود.
سپس آقای مهندس موسوی مدیرکل نظارت وارزیابی دانشگاه فنی وحرفه ای : فرآیند نظارت و ارزیابی در حین سادگی می بایست به صورت مدل برد-برد در سیستم طراحی شود تا بر اساس آن هم ارزیابی کننده و هم ارزیابی شونده در میدان باشند. در واقع سیستم تعاملی راه اندازی شود ، تیم ناظر به عنوان تسهیل گر در کنار آنها باشد و اول ملاک و استاندارد و شاخص ها تطبیق داده شود و بعد سیستم کنترل و عدم انطباق مشخص گردد و پیشنهاد واقدام اصلاحی برای بهبود کیفیت صورت گیرد.
وی تصریح کرد: سیستم نظارت و ارزیابی، هدف استقرار مدل بهبود مستمر کیفیت واستقرار مدل تضمین کیفیت است. در بهبود مستمر آن چیزی که اصل است خودارزیابی می باشد.خودارزیابی براساس دستورالعمل آیین نامه وشاخص ها می بایست حتی در لایه های پایین نفوذ پیداکند .خود ارزیابی مهم ترین فرایندی است که سیستم را هدایت می کند تا در جریان همه فعالیت خود قرار بگیرد.درمدل تضمین کیفیت سه فرایند پیگیری می شود،درجه برخورداری ،اعتبارسنجی و رتبه بندی،ارزیابی عملکرد کارکنان، همچنین شاخص های ارزیابی اختصاصی می بایست توسط مدیران طراحی شود تا براساس آن شاخص ها ، ارزیابی عملکرد کارکنان انجام شود.
مهندس موسوی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: براساس شاخص ها، الگوی اعتبارسنجی سه خروجی خواهد داشت، 1.آموزشکده ها ودانشکده ها در گروه خودشان رتبه بندی می شوند2.تمام حوزه با هم مانند حوزه آموزش با حوزه های آموزش کل کشور ارزیابی می شوند3.رتبه بندی وارزیابی گروه های آموزشی صورت می گیرد.

 

کلید واژه ها: کمیته نظارت و ارزیابی استان تهران دانشکده شریعتی


نظر شما :