تجلیل و رونمایی از تمبر نکوداشت استاد غلامرضا نعیما، مدرس معماری دانشکده دکتر شریعتی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰ کد : ۶۶۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۷۱۶
به مناسبت روز معمار، سمینار دزفول شهر آجر با حضوراستاد ارجمند وپژوهشگربرجسته غلامرضا نعیما مدرس معماری دانشکده دکتر شریعتی تهران، نویسنده،مهندس معماری وشهرسازی ونویسنده ی کتاب معروف باغ های ایرانی و کتاب دزفول شهر آجر، روز سه شنبه ۱۰/۲/۹۸ در در سالن آمفی تئاتر آیت الله قاضی دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد.

در این مراسم استاد نعیما در خصوص معماری آجری دزفول مطالبی را بیان نمود و به معرفی شهر دزفول بعنوان زیباترین شهر آجری جهان و سبک طراحی مقرنس در معماری_ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.


در ادامه سخنرانی تصاویر ارزشمندی از اماکن تاریخی که در طول سال های فعالیت خود عکسبرداری نموده اند به نمایش گذاشته شد. سپس استاد نعیما به تشریح معماری شهر دزفول سخنانی را بیان داشت.
شایان ذکر است به پاس سال ها پژوهش و ممارست در شناخت و معرفی صنعت معماری سنتی خوزستان (خاصه دو شهر دزفول و شوشتر) از ایشان تجلیل بعمل آمد.
همچنین "موسسه فرهنگی خوزی شناسی" با مشارکت "انجمن دوستی دزفول با ملل" هدیه‌ای به رسم نکوداشت تقدیم ایشان نمود.
گفتنی است در این مراسم از تمبر نکوداشت مزین به تصویر استاد غلامرضا نعیما به پاس مجاهدت بی نظیرشان در شناخت معماری شهرهای سنتی ایران و معرفی دزفول به عنوان "شهر آجری دنیا" که به همت "موسسه ی خوزی شناسی" و "انجمن دوستی دزفول با ملل" فراهم شده بود، رونمایی و به ایشان تقدیم گردید.

 

کلید واژه ها: تجلیل از استاد نعیما رونمایی از تمبر استاد نعیما مدرس دانشکده شریعتی شهر دزفول


نظر شما :