مراسم «روز بزرگداشت شهدا» در سالن جلسات دانشکده فنی انقلاب اسلامی برگزار شد

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۶۳۸۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۹۳
با حضور فرزندان و همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس: مراسم «روز بزرگداشت شهدا» در دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، صبح امروز پیرو مصوبات شورای فرهنگی و به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا» با حضور خانواده معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس در سالن جلسات دفتر ریاست دانشکده فنی و حرفه ای انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش، مهندس عبدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره دلاوری‌ها و سلحشوری‌های ملت ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سال های انقلاب و دفاع مقدس آشکار و شگرف ترین صحنه های از خودگذشتگی انسان ها در آن تبلور یافته و به منصه ظهور رسیده است. وی خطاب به خانواده شهدای حاضر در این نشست اظهار داشت: پدران و همسران شما با شور و احساس و باور واقعی به نقطه ای رسیدند که تمام علایق دنیایی را برای احیای امری مقدس پشت سر گذاشتند و به اوج رسیدند. عبدی با بیان اینکه بی تردید آرامش امروز و اقتدار جمهوری اسلامی ماحصل از خودگذشتگی مثال زدنی رزمندگان، ایثارگران جانبازان و شهیدان بوده، خاطرنشان کرد: معتقدم بایستی نام و یاد شهدا در همه عرصه‌ها زنده نگه داشته شود، چرا که شهدا قهرمانان واقعی ملت هستند، شهدا با نثار جان خود پیام وحدت، ایثار و ایستادگی را در جامعه جاری کردند. وی در پایان اذعان داشت: روز شهید، روزی است که به طور خاص می‌خواهیم با شهدا ارتباط برقرار کرده و از این راه زنده بودن خود را درک کنیم. انسان به دنبال سعادت و زنده بودن است و راهی جز شهادت برای زنده بودن و سعادت نیست. از شهدا مدد می جوییم و می خواهیم که دعاگوی ما باشند. گفتنی است که در پایان این مراسم ضمن تجلیل و تقدیر از خانواده معظم شهدای گرانقدر دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، مدعوین با حضور در مزار شهدای گمنام دانشکده و ادای احترام، با غبارروبی و گلاب شویی و قرائت فاتحه ونثار گل، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های مقدس شهدا، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، تجدید میثاق نمودند.
 
شایان ذکر است که به نام هر یک از شهدای گرانقدر دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، یک اصله نهال در دانشکده کاشته شد.
 

                                                                                                                                                                                            روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران


نظر شما :