برگزاری سمینار " کار آفرینی و بازاریابی محصولات کشاورزی "

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۵ کد : ۶۳۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۰۳۲
مهندس ولوجردی از کار آفرینان موفق در صنعت گل وگیاهان زینتی به بیان اهمیت این صنعت در درآمد زایی و سود آوری قابل توجه آن حتی در مقایسه با صنعت نفت پرداخت

سمینار " کار آفرینی وبازاریابی محصولات کشاورزی " روز سه شنبه  10/2/98 به همت معاونت پژوهش و فناوری  دانشکده شریعتی  و گروه کشاورزی و با سخنرانی آقای مهندس رمضانعلی ولوجردی درسالن آمفی تئاتر مفرح برگزارگردید.
مهندس ولوجردی از کار آفرینان موفق در صنعت گل وگیاهان زینتی به  بیان اهمیت این صنعت در درآمد زایی و سود آوری قابل توجه آن حتی در مقایسه با صنعت نفت پرداخت.


وی اظهار داشت: در نگاه اقتصادی و برای کسب درآمد پایدار، مانند همه کسب و کارها، باید به ریزه کاری های موجود درباره ویژگی ها و نیازهای گیاه، نحوه تجهیز گلخانه و مخصوصا بازاریابی و فروش بسیار دقت کنید.
این کارآفرین موفق در ادامه با بیان چگونگی فرایند کار ، آموزش، تخمین هزینه ها و فرآیند دریافت مجوزها، افزود: هزینه های اولیه لازم برای این کسب و کار، قطعا مهم ترین قلم، تهیه و تجهیز یک فضای گلخانه ای مناسب است و فرآیند دریافت مجوزهای لازم معمولا به این صورت است که شما با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود، ابتدا با درخواست جواز تاسیس و ارائه تقاضانامه و برخی مدارک اولیه، این جواز به شما داده خواهد شد. سپس می توانید گلخانه و تجهیزات خود را خریداری و تجهیز کنید و بعد با مراجعه مجدد پروانه بهره برداری بگیرید.
مهندس ولوجردی در خصوص فرآیند اخذ پروانه بهره برداری، بیان داشت: برخی مدارک و مستندات از شما تقاضا می شود از جمله گواهی ایمنی گلخانه احداث شده، گواهی مدرک آموزشی شما (مثلا مدرک تحصیلی مرتبط با مدرک شرکت در دوره فنی و حرفه ای)، فرم بازدید کارشناس مربوطه و در نهایت مدارک هویتی شخصی شما. این فرایند ممکن است کمی زمان بر باشد اما هزینه چندانی برای شما در بر نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: شروع تولید، هزینه های جاری را درست برآورد کنید و درباره فرایند تولید در این حوزه انبوهی از ریزه کاری ها و جزئیات دارد که باید با تجربه و همچنین شرکت در دوره های آموزشی  بیاموزید.
ولوجردی در ادامه به بیان مثال های متعدد عینی در زمینه افراد موفق در این صنعت پرداخت و رمز موفقیت خودرا در وهله اول ایمان به خدا ،عشق وعلاقه فراوان به گیاهان وتلاش وپشتکار خستگی ناپذیرخودبیان نمود و از دانشجویان خواست که با اتکال به خداوند و خودباوری و با تلاش وکوشش به تحقق اهداف عالیه خود در زمینه رونق تولید در صنعت گیاهان زینتی  و دارویی بپردازند و سپس ایشان به سوالات حاضرین پاسخ داد.
پایان بخش این مراسم اهدای لوح تقدیر و هدیه به مهندس ولوجردی از سوی مدیرگروه کشاورزی بود .

کلید واژه ها: سمینار " کار آفرینی وبازاریابی محصولات کشاورزی " دانشکده شریعتی معاونت پژوهشی


نظر شما :