دکتر خسرویان در مراسم اختتامیه دومین کارگروه تخصصی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت: مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، چشم بینای دانشگاه فنی و حرفه‌ای است

۰۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰ کد : ۶۳۱۸ اخبار و رویدادها اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۵۰۳
دومین کارگروه تخصصی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در سال ۱۴۰۱ با حضور تمامی نمایندگان استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، یکشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۱با سخنرانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تفاوت ماهیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌های کشور چه از لحاظ جغرافیایی و شبکه‌ای بودن و چه از لحاظ تازه تأسیس بودن اشاره کرد و افزود: در واقع، دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و خیلی از فرایند‌ها و ساختارهای آن هنوز به درستی شکل نگرفته است که بایست تلاش کرد تا ساختارها، مقررات، برنامه‌ریزی‌ها، همچنین سطح بلوغ و انتظارات در همه حوزه‌ها به درجه قابل قبول دانشگاهی ارتقا یابد و کنترل این فرایندها و تضمین کیفیت خدمات بر عهده حوزه نظارت است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان این‌که حوزه نظارت، چشم بینای دانشگاه است، اظهار کرد: این حوزه باید خطاها و مسائل را به نیت دستگیری و با هدف پیشگیرانه، پیگیری و دنبال کند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود. وی بر پایش درست و رصد دقیق فرآیندهای حوزه‌های مختلف تأکید کرد.  

دکتر خسرویان از شکل‌گیری و فعالیت چهار گروه اصلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سخن گفت که بر اساس آن، مدیران در سطوح مختلف با این چهار حوزه ارزیابی می‌‌شوند و در ادامه تصریح کرد: بر این اساس، حوزه آمایش در بخش منابع انسانی، تجهیزات و رشته‌ها باید مورد پایش و رصد قرار گیرند که پیگیری اجرای این فرایندها و سیاست‌ها بر عهده حوزه نظارت است. همچنین در حوزه تضمین کیفیت باید بهره‌وری کارمند، در نظر گرفته شود و شاخص‌هایی در تمامی حوزه‌ها طراحی شوند. از این رو، لازم است اتاق فکر مستقلی با حضور کارشناسان مرتبط با حوزه نیروی انسانی متخصص در شاخص‌های عملکردی ایجاد شود که اگر این شاخص‌ها درست طراحی شوند خیلی از مسائل قابل حل خواهند بود.

گفتنی است دومین کارگروه تخصصی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در سال 1401 با حضور مدیرکل مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و همکاران حوزه ستادی آن مرکز، همچنین نمایندگان استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از همه استان‌های کشور روزهای شنبه و یک‌شنبه 6 و 7 اسفندماه1401 در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد.

 


نظر شما :