حضور و سخنرانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور

۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۰:۵۴ کد : ۶۲۱۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۵۹
دکتر علی خطیبی در جمع رؤسای دانشکده‌ها وآموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور: سرمایه‌های متخصص و ماهر تربیت‌شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار منابع و سرمایه‌های خدادادی کشور، قطعاً باعث رشد و با‌لندگی خواهند شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، د گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، که همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزارشد، ضمن تاکید برتوجه ویژه و پشتیبانی دولت سیزدهم از دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در حال دفاع از بودجه ارائه شده هستیم و بیش از آن چیزی که برای دیگر دانشگاه های معتبر، بودجه تخصیص داده شده، برای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه مهارت محور اعتبار در نظر گرفته شده است. وی در ادامه تصریح کرد، سرمایه های متخصص و ماهری که در این دانشگاه وجود دارد، در کنار منابع و سرمایه های خدادادی کشور، قطعا باعث رشد و با‌لندگی خواهد شد. دکتر خطیبی امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را نسبت به دیگر دانشگاهها، بی‌مانند دانست و گفت: علی رغم رشد 50 درصدی رشد صادرات و با وجود سرمایه های انسانی جوان، بیکاری جوانان مایه سرافکندگی خواهد بود.

معاون اداری، مالی با تاکید به رسالت اصلی دانشگاه که رفتن به سوی کارآفرینی است، تاکید کرد که کارآفرینی سهم مهمی در رشد اقتصادی ایفا می کند و این رشد بدون اشتغال امکان پذیر نیست. وی تصریح کرد که عزم دولت سیزدهم برای گسترش روحیه مهارت آموزی جزم شده و اظهار امیدواری برای ارتقاء دانشگاه از سطح دو به سمت دانشگاه کارآفرین کرد.

وی در ادامه سخنانش ضمن تشکر از دکتر زلفی گل به عنوان سکاندار وزارت علوم، تاکید ایشان را بر بحث مهارت آموزی یادآور شد. ایشان اظهار امیدواری کرد و گفت: بخشی که بر عهده ماست به نحو احسن انجام خواهد پذیرفت و از طرف دیگرامیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در بحث اشتغال، بالاترین شاخص را داشته باشیم.

ایشان در ادامه سخنانش از عملکرد نظام دفاع کرد و خواستار توجه ویژه به پلن کلی و گزارشهای اقتصادی شد.


نظر شما :