برگزاری سمینار خلاقیت درگرافیک در سومین روز از هفته گرافیک

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۳ کد : ۶۲۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۸۶۱
در سومین روز از هفته گرافیک، روز دوشنبه ۹/۲/۹۸ سمینار خلاقیت در گرافیک با سخنرانی جناب آقای بابک بایرامی ایده پرداز هنری و طراح گرافیک در جمع اساتید و دانشجویان گروه هنر و گرافیک در آمفی تئاتر فاز۳ برگزار گردید.

بابک بایرامی سخنان خود را با تعریف خلاقیت آغاز نمود و بیان داشت: در خلاقیت اهمیت ندارد چه ابزاری داشته باشی و در چه دانشگاهی درس بخوانی یا کجا زندگی کنی بلکه خلاقیت ساختار ذهنی ما می باشد یعنی فراتر رفتن از زاویه خود نگاه کردن و عبور از کلیشه ها.
وی افزود: خلاقیت صرفا یک استعداد ذاتی نیست یعنی حتی اگر افراد مهارت خاصی را در طراحی نداشته باشند و یا با نرم افزار خوبی کار نکنند می توانند اثری نو و جدید خلق کنند.
بابک بایرامی با بیان این مطلب که خلاقیت باید در تمامی لحظات پروژه دیده شود، اظهار نمود: برای ایده یابی خلاقانه مداوم و مستمر به زیر ساختهایی نیاز می باشد همچون تحلیل شخصیت و جامعه شناسی، تحلیل اطلاعات تفکر درباره نتیجه بدست آمده، آزمایش تئوری و عملی دیدگاه و نظریات خود به صورت گپ های دوستانه، محیط های آکادمیک مانند دانشگاه و کلاس های آموزشی، رویدادهای تخصصی مانند نمایشگاه و رقابت های هنری، ورک شاپ ها و محفل های تخصصی و فضاهای مرتبط با هنر و گرافیک و استفاده از نظرات متخصصین
وی بررسی نقد و نظر کارشناسان و مخاطبان را در پیشرفت هنرمند در این مسیر مهم قلمداد کرد و گفت: نقاط ضعف طرح خود را برطرف کنید و نقاط قوت را تقویت نمایید و بروز رسانی داشته باشید و در آخر با یک جمع بندی می توانید وارد مباحث حرفه ای شوید.
این ایده پرداز در پایان مرحله پروژه را بیان نمود و به بررسی پروژه خود با موضوع"اسراف مواد غذایی در جهان به عنوان یک معضل" که در سال 2014 با حداقل ترین امکانات ممکن، طراحی نموده و برنده مدال طلای جهانی شده بود، پرداخت.

 

کلید واژه ها: سمینار خلاقیت درگرافیک هفته گرافیک دانشکده شریعتی


نظر شما :