مراسم تکریم مهندس مرضیه گرد و معارفه دکتر بسطامی در دانشکده شریعتی برگزار شد

۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۷ کد : ۶۱۱۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۸۳۰
در این جلسه از زحمات و تلاش های مهندس گرد، رئیس سابق دانشکده شریعتی تقدیر و حکم دکتر بسطامی به عنوان سرپرست دانشکده شریعتی به ایشان تقدیم شد.

به گزارش روابط عمومی، این مراسم صبح امروز یکشنبه 18 دیماه با حضور حجت الاسلام بنیان جوادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر کی پور مشاور عالی ریاست و معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، مهندس شبستانی مشاور ریاست و مدیر کل نظارت و ارزشیابی دانشگاه فنی و حرفه ای، رؤسا، معاونین و مدیران کل دانشگاه فنی و حرفه ای، رؤسای دانشکده های استان تهران، مسئولین و همکاران دانشکده شریعتی در آمفی تئاتر فاز1، برگزار گردید.

دکتر کی پور در این مراسم طی سخنانی به نمایندگی از سوی دکتر خسرویان، از زحمات و تلاشهای صادقانه و متعهدانه مهندس گرد تقدیر و تشکر نمود و همچنین برای دکتر بسطامی در این مسئولیت خطیر، آرزوی موفقیت کرد.
وی دانشکده شریعتی را به عنوان الگوی نمونه آموزش های فنی و حرفه ای در خاورمیانه معرفی نمود و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاشهای خستگی ناپذیر و بی وقفه روسای پیشین و از جمله مهندس گرد، جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای شناخته شده است و اکنون با تلاشهای دکتر خسرویان رئیس دانشگاه و زحمات دیگر مسئولین به عنوان یکی از مطالبه های مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مطرح شده است  و در دولت جدید و وزارت علوم توجه ویژه ای نسبت به این دانشگاه وجود دارد که این وظیفه ما را چندین برابر می کند. بنابراین کارها را باید با ایثارگری مضاعف انجام دهیم و دانشگاه را به مرحله ای که شایسته آن است برسانیم.
وی با بیان اینکه مشکل هیات علمی های تطبیقی تا حدود زیادی مرتفع شده است، گفت: از این به بعد جذب هیات علمی از طریق فراخوان خواهد بود که امیدوارم با توانمند سازی و به کارگیری افراد متبحر و متخصص بتوانیم گامهای موثری را در راستای رسالت این دانشگاه برداریم.

در این مراسم مهندس گرد ضمن ارائه توضیحاتی جامع در خصوص روند تکاملی و توسعه دانشکده ها و آموزشکده ها تا رسیدن به دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور و بیان زحمات و چالش ها و سختیهای مدیران ستادی  و پیشکسوتان و همکاران در طی فعالیتهای ۳۲ ساله خود، طی سخنانی سه  دوره توسعه ، ساماندهی و رشد شکوفایی را برای آن برشمرد و اظهار نمود: همه باید تلاش کنیم تا این مجموعه که حاصل زحمات و مجاهدت های فراوان بوده تا بدین مرحله از رشد، شکوفایی و تحول برسد، همچنان بتازد و بدرخشد. 
مهندس گرد در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از ریاست دانشگاه و هیات رییسه ، معاونین، روسا، اساتید و کارکنان دانشکده در دوره مسوولیت خود، برای دکتر بسطامی رئیس جدید دانشکده آرزوی موفقیت و سربلندی نمود.

حجت الاسلام بنیان جوادی ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک ایام مبارک میلاد حضرت فاطمه (س)، اظهار نمود: بازنشسته واژه اشتباهی میباشد و یک بحث قراردادی است چرا که مومن بیکار نیست و همیشه مشغول است و واگذاری مسئولیت به دیگری، تنها جابجایی خدمت، طاعت و بندگی میباشد. بنابراین در این مسیر، این امانتهاست که دسته به دست می شود و مهم امانتداری می باشد.
وی دانشکده فنی شریعتی را ویژه و مرکزی پویا و پرانرژی دانست که آن را نتیجه مجاهدت و تلاش های آگاهانه و خردمندانه مجموعه و رؤسای پیشین ارزیابی کرد و بیان داشت که این مرکز نیز باید ویژه دیده شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مهندس گرد، تصریح کرد: در بیش از 30 سال مسئولیت مهندس گرد، کارهای بزرگ و با ارزشی، صورت گرفته است که ان شاء اله، ثمراتش تا ابد شامل حال ایشان باشد و حال این بار سنگین مسئولیت دانشکده بر دوش دکتر بسطامی نهاده شده است که امیدوارم با همت، همکاری، مساعدت و تدبیر یکدیگر در این مجموعه، شاهد رشد و تعالی هرچه بیشتر آن باشیم.

سپس مهندس اعرابی مشاور رئیس ائمه جمعه کشور و از پیشکسوتان دانشگاه فنی و حرفه ای، ضمن اشاره به سختیها و تنگناها و در کنار آن زحمات و تلاشهای گذشتگان در به ثمر نشستن بسیاری از پیشرفتهای کشور، خاطر نشان کرد: مهندس گرد مجاهدانه و ایثارگرانه با تعهد نسبت به انقلاب، خدمت کردند و کم نگذاشتند و اگر چنین مراکزی را داریم از زحمات ایشان و همکارانشان بوده است. 
وی در ادامه از مهندس گرد، تقدیر و تشکر کرد و برای دکتر بسطامی آرزوی موفقیت نمود.

بعد از پخش کلیپی از فعالیت های دوران مدیریتی مهندس مرضیه گرد، دکتر بسطامی سرپرست جدید دانشکده طی سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و سپاس از حسن اعتماد دکتر خسرویان ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای و هیات رئیسه و مشاورین ریاست و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای دلسوزانه و ارزنده مهندس گرد و روسا و پیشکسوتان پیشین به تبیین برخی اقدامات مهم صورت گرفته توسط دکتر خسرویان از جمله پرداخت تمامی معوقات از سال ۹۸ و همچنین عملی شدن امور مربوط به هیئت علمی های تطبیقی و رفع موانع در این دوره پرداخت و بیان نمود: امیدوارم با پتانسیل دانشکده شریعتی و با نیروهای متعهد و متخصص بتوانیم دانشکده را بیش از پیش ارتقاء دهیم و مثل همیشه بدرخشیم.
وی همچنین گزارشی از از اقدامات صورت گرفته در یک سال ریاست دانشکده حضرت ولیعصر (عج )پرداخته و از مسئولین دانشگاه و معاونت ها همچنین حمایت‌های مهندس عبدی و دفتر فنی استان در جهت فراهم آوردن خوابگاه جدید در دانشکده افزایش ظرفیت آن سخن گفت. همچنین مختصری از اقدامات صورت گرفته در دوره تصدی معاونت پژوهشی از جمله راه اندازی مرکز نوآوری مدل لباس و نیز جذب اعتبار برای تجهیزات و رصد ۴۰۰۰ نفر از دانش آموخته ها، اشاره نمود.
دکتر بسطامی تصریح کرد: امروز که به عنوان خدمتگزار دختران این سرزمین هستیم، این را میدانیم که هیچوقت کاربه تنهایی صورت نمی گیرد، پس در این مسیر سخت دست یاری شما عزیزان را در این مجموعه می طلبم و امیدوارم با تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه بتوانیم موجب رشد و تعالی مجموعه آموزشهای فنی و حرفه ای باشیم.
ان شاءالله با توکل به خداوند منان و عنایت اهل بیت علیهم السلام در تحقق ماموریت های دانشگاه و تقویت خودباوری، جهادی  دین باوری و تمرکز بر فعالیت های فرهنگی و کیفی سازی آموزش و تقویت ارتباط با صنعت و تربیت نیروی ماهر برای صنعت و بازار ایفای نقش کنیم.
وی در پایان از مهندس گرد که با دلسوزی تمام از هیچ تلاشی برای ارتقای دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشکده شریعتی و دانشکده ولیعصر(عج)  دریغ نکردند، تشکر و قدردانی نمود.

شایان ذکر است، در متن تقدیرنامه از مهندس گرد که توسط دکتر شبستانی به ایشان تقدیم شد، آمده است:
با احترام ،درایت و دلسوزی و تدبیر از خصوصیات مدیران توانمندی است که اقدامات ماندگار آنها برای آیندگان منشائ خیر است.
براین اساس از زحمات سرکار عالی،در کسوت نماینده ی دانشگاه فنی و حرفه ای در گروه  (ناتک) و زحمات متعددی که در پیشبرد اهداف مرکز نظارت و بازرسی دانشگاه متقبل شدید  تقدیر و تشکر بعمل می آید.


تنفیذ حکم دکتر بسطامی و  اهداء تقدیرنامه به مهندس گرد از برنامه های پایانی این مراسم بود.
گفتنی است به رسم یادبود هدایایی از معاونین، همکاران پیشین و بخش های مختلف دانشکده به مهندس گرد اهداء گردید.


نظر شما :