بازدید دانشجویان رشته معماری از عمارت ارباب هرمز

۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۱ کد : ۶۰۳۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۱۰
به همت انجمن علمی گروه معماری ، همکاری امور فرهنگی و پژوهش دانشکده

به گزارش روابط عمومی، دانشجویان گروه معماری دانشکده با سرپرستی کارشناس امور فرهنگی وهمراهی استاد رستمی مشاور انجمن علمی معماری روز یکشنبه 4 دیماه از عمارت ارباب هرمز "موزه گرافیک ایران"، بازدید نمودند.
در این برنامه علمی دانشجویان ضمن بهره مندی از کلاس درس معماری اسلامی استاد رستمی که در این عمارت ارائه گردید با بخشی از تاریخ گرافیک ایران آشنا شدند
بر اساس این گزارش؛ این بازدید‌ به منظور ایجاد بستری برای فعالیت‌های آموزشی و شناخت، تحقیق و مطالعه‌ی میراث طراحی گرافیک ایران، برگزار شد.
گفتنی است عمارت ارباب هرمز از بناهای تاریخی و قدیمی تهران به حساب می‌آید. عمارت ارباب هرمز اکنون تبدیل به موزه گرافیک شده است. علاوه بر اینکه عمارت ارباب هرمز جز آثار باستانی و قدیمی به حساب می‌آید.
عمارت ارباب هرمز تهران یکی از معدود بنا ها و سازه های دوره قاجاریه در شرق تهران و از جا های دیدنی تهران می باشد. عمارت ارباب هرمز یا همان موزه گرافیک از یادگار های بسیار قدیمی و دیدنی های پایتخت به شمار می رود. در این بنا که سازه آن به صورت دو طبقه بوده می ‌توان تلفیقی از معماری سنتی با معماری غربی را به وضوح مشاهده کرد. این عمارت در دهه ۹۰ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و در سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، کار مرمت و بازسازی آن به پایان رسید.

 


نظر شما :