برگزاری وبینار کشوری ارتقاء سلامتی در هفته پژوهش

۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۵ کد : ۶۰۰۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۰۰

با هماهنگی معاونت پژوهش وفناوری و همکاری گروه معارف و مرکز مشاوره دانشکده (قطب مهارتهای زندگی)، وبینار ارتقاء سلامتی، در روز سه شنبه 29 آذر، با ارائه‌ی دکتر خدادادی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، با شرکت150 نفر از دانشجویان، در فضای اسکای روم، برگزار گردید.
 استاد خدادادی در ابتدای سخنان خود گفت: مهارتهای زندگی، مجموعه‌ای از توانایی‌ها هستند که زمینه سازگاری و رفتار مفید را برای فرد فراهم می کنند. این توانایی‌ها فرد را قادر می‌سازد تا مسئولیت و نقشهای اجتماعی‌اش را بپذیرد و بدون لطمه زدن به خود و دیگران، با خواست‌ها، انتظارات و مشکلات رو به رو شود.
وی درادامه، به تعریف سواد از منظر سازمان بهداشت جهانی، توانایی تغییر کردن در خود، توانایی غیرقابل وصف بودن در حوزه‌های مختلف، لازمه حرکت به سمت تعالی و رشد و همچنین به تعریف عزت‌نفس پرداخته و افزود: مهمترین سرمایه انسان مدرک تحصیلی و حساب بانکی و...نیست، بلکه عزت نفس انسان است، عزت نفس یعنی احساس خودارزشمندی و زندگی نمودن با کیفیت بهتر، آموختن مهارتهای خوب زندگی کردن، مهارت لذت‌بردن از زندگی، مطالعه کتاب خویشتن و اهمیت دادن به خود و شناخت خود و همچنین شفقت و مهربانی نمودن با خود، چرا که افراد دارای عزت نفس بالا در تعاملات، سرحال‌تر، با نشاط‌تر و با کیفیت‌تر هستند. آنها همچنین درحوزه شغل و تحصیل، کارآمدتر و موفق‌تر، میباشند ولی افرادی که عزت نفس پایین دارند، منفعل، وابسته به افراد دیگر و به نوعی، تعویض محور می باشند .

در پایان استاد خدادادی به سوالات شرکت کنندگان درباره مباحث مطرح شده، پاسخهای لازم را ارائه نمود.

 


نظر شما :