به مناسبت هفته پژوهش، سمینار آشنایی با مشاغل آزاد و دولتی در رشته ی تربیت بدنی برگزار شد

۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۳ کد : ۵۹۸۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۰۴

به مناسبت بزرگداشت هفته‌ی پژوهش، به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی و با همکاری گروه تربیت بدنی، در روز سه شنبه 22 آذرماه، سمیناری با عنوان " آشنایی با مشاغل آزاد و دولتی در رشته تربیت بدنی" با ارائه‌ی استاد شیما داووده" از مدرسین گروه تربیت بدنی، در آمفی تئاتر فاز3، برگزار شد.
 استاد داووده، تربیت بدنی را یکی از رشته‌های محبوب دانشگاهی عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان به فعالیت‌های بدنی، اغلب این رشته را انتخاب می‌کنند. برای بسیاری از داوطلبان شغل‌های مربوط به رشته تربیت بدنی و درآمد آن در ایران سوال برانگیز است، استاد داووده برای پاسخ دهی به این سوال، مطالب خود را این گونه بیان نمود: از نگاه تربیت بدنی، خوب است که شما دارای سابقه‌ی قهرمانی باشید و برای دستیابی به شغل خود در تیم‌های استانی، کشوری یا لیگ حضور یابید. در برخی از رشته‌ها مانند پرورش اندام که بیشتر مربوط به آقایان می باشد، می بایست مهارت را کامل کسب نموده و حرکات مورد نظر را به درستی انجام داد. در این زمینه بحث قهرمانی برای خانم‌ها مطرح نیست. مربیگری درجه 1 تا 3 ، بین‌المللی و کارگاه‌های تخصصی در همه جا دارای اعتبار می باشد. در مدارک تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا نیز دارای درجاتی است که به عنوان مثال در حوزه‌های دانشگاهی هرچه مدرک بالاتر باشد (یعنی دکترا)  جایگاه بهتری را هم خواهید داشت. به همین ترتیب در حوزه ی آموزش و پروش و مشاغل آزاد هم درجاتی مورد نظر است.

این استاد ضمن تشریح حوزه‌های اصلی بازار کار آزاد و دولتی، مشاغل آزاد و پیش نیازها و محاسن و معایب هرکدام بیان نمود: بستگی به شرایط خود می توانید هر کدام از حوزه‌های دولتی یا آزاد را برگزینید. مهم این است که در حیطه ای که وارد می شوید بتوانید به خوبی دانسته‌ها و مطالب اکتسابی خود را با توجه به حتی شرایط اقتصادی و درآمدزایی هریک به خوبی اجرا و دنبال کنید.
وی در ادامه به چندین منبع مهم و شبکه‌های مطرح و موفق چند رشته‌ی ورزشی کشور و هم چنین راه های تدریس در دانشگاه‌های آزاد و دولتی کشور با ذکر مثال های مختلف و شرایط زمانی ثبت نام هریک اشاره نمود.
استاد داووده ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجویان، تاکید کرد: این شما هستید که در نهایت می توانید با خلاقیت خود دست به خلق کارهای جدید و مبتکرانه ای بزنید و خوشبختانه جامعه مهیا و پذیرای این خلاقیت‌ها می‌باشد.
در پایان تقدیرنامه ای به رسم یادبود از سوی دانشکده توسط دکتر روایی معاون پژوهش و با حضور دکتر سلیمی مدیرگروه تربیت بدنی به استاد داووده، اهداء گردید.

 


نظر شما :