برگزاری سمینار معماری و طراحی مبتنی بر پزشکی مدرن و طب سنتی

۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۲ کد : ۵۹۷۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۰۵
به همت انجمن علمی معماری دانشکده

به گزارش امور فرهنگی دانشکده، به همت انجمن علمی معماری، سمینار شیوه ای ساده برای یک طراحی روشمند با موضوع طراحی مبتنی بر پزشکی مدرن و طب سنتی، روز یکشنبه 20 آذرماه، با حضور استاد احمد مظفری در محل تالار اندیشه دانشکده برگزار شد.
در این سمینار علمی، اثر متقابل معماری و علوم دیگر و همچنین تاثیر معماری در سلامت جسم و روان بررسی گردید.
استاد مظفری ضمن پرداختن به مباحث میان رشته ای علوم انسانی و طراحی معماری و چیستی و چگونگی رابطه انسان و محیط و کیفیت فضای زیست او، اظهار داشت: از آنجا که بخشی از فضاهای ساخته شده توسط انسان بعنوان آثار معماری و فضاهای شهری میباشد، پرداختن به این مسئله ضرورت دارد چرا که  تأثیر سوء محیط در جوامع شهری و صنعتی بر روان آدمی و میزان شیوع انواع بیماریهایی چون اضطراب و افسردگی، لزوم توجه مناسب به محیط پیرامون جهت حفظ سلامت روانی را به ما گوشزد میکند. تنشهای روانی بعنوان مهمترین عامل مخاطرات روحی و جسمی در مقابل ما قرار گرفته که یکی از اصلی ترین دلایل آن محیط نابسامان شهری و معماری سکونتگاههای ماست. برای مثال از تأثیر شرایط محیطی نامطلوب بر انسان، معمولاً به اختلالات رفتاری افراد و گروههایی اشاره میشود که در شهرهای پر جمعیت سکونت دارند و از نظر سازگاری با شرایط محیط، به ویژه معماری محیط، با مشکلات رو به رو میشوند.
وی در دامه در خصوص نسبت انسان و معماری، آشنایی با رابطه پزشکی مدرن و معماری، آشنایی با طب سنتی و رابطه آن با معماری و معماری محیط که خود دارای چهار بعد؛ عناصر کالبدی، عناصرمحیطی، عوامل زیبایی و نظافت و آراستگی محیط می باشد که بر سه حیطه؛ روانشناختی، فیزیولوژی و جسمانی انسان مؤثر است، مطالبی بیان نمود.

 


نظر شما :