به مناسبت هفته پژوهش، جلسه دوم سمینار اصول و مبانی تغذیه گیاهان دارویی برگزار شد.

۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵ کد : ۵۹۵۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۵۱

به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش، با هماهنگی معاونت پژوهش و همکاری گروه کشاورزی، در روز 22 آذر، سمیناری با عنوان " اصول و مبانی تغذیه گیاهان" با ارائه‌ی آقای سالک معراجی، در آمفی تئاتر فاز 3 برگزار شد.
در دومین جلسه از سلسله مباحث اصول و مبانی تغذیه گیاهان دارویی، آقای معراجی، ضمن بیان خلاصه ای از مباحث جلسه اول، به اهمیت تغذیه گیاهان، نحوه حرکت عناصر در گیاه و طبقه بندی آنها براساس تحرک آنها، ظرفیت تبادل کاتیونی و آنیونی و رابطه  PHو راه‌های جذب عناصر پرداختند. 
پس از آن درباره مکانیسم جذب فعال و غیرفعال و دلایل کمبود عناصر درگیاهان و نشانه‌های آن، مطالبی بیان نموده و افزودند هرگونه تغییر ظاهری اعم از رنگ و شکل و حجم گیاه از نشانه‌های بارز کمبود عناصر می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه برخی از دلایل کمبودهای درونی گیاهان و قوانین تغذیه گیاه، آشنایی با انواع کودها و تغذیه گیاهان با کودهای مختلف با توجه به اصول چهارگانه: چرا، چه وقت، چقدر و چگونه در استفاده از آنها، همراه با مثال تشریح شدند. 
عوامل موثر بر ترکیبات کود دامی و غلظت عناصر غذایی پرمصرف در این نوع کود و ویژگیهای کود آلی رایج و خصوصیات آن از مباحث پایانی این جلسه بودند. 
در پایان ضمن تشکر از زحمات آقای معراجی، لوح تقدیری به رسم یادبود، ، تقدیم ایشان گردید . 
 


نظر شما :