سمینارکاربرد حقوق در ورزش به مناسبت هفته پژوهش، برگزار شد

۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۰ کد : ۵۹۴۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۵۶

به مناسبت بزرگداشت هفته‌ی پژوهش، به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی و با همکاری گروه تربیت بدنی، در روز دوشنبه 21 آذرماه سمیناری با عنوان " کاربرد حقوق در ورزش" با ارائه‌ی استاد مریم ذوالحیات از اساتید مدعو گروه تربیت بدنی، در سالن اجتماعات فاز سه دانشکده برگزار شد.
حقوق ورزشی یکی از شاخه‌های جدید علم حقوق است که به طور مشخص به بررسی آثار و مسایل حقوقی حوادث ناشی از فعالیت های ورزشی می‎پردازد. این مسایل می تواند مربوط به ورزشکار یا مدیر ورزشی و یا مساله خشونت ورزشی باشد. در این سمینار تلاش بر این بود که به ابعاد مختلف رشته حقوق ورزشی پرداخته شود.
استاد ذوالحیات یکی از دلایل انتخاب این موضوع را آشنایی دانش آموختگان رشته‌های ورزشی با این مبحث دانسته و تاکید داشت: دانشجویان باید اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب کنند و هنگام تنظیم قرارداد با ارگان ها و موسسات مختلف، به این نکات توجه داشته باشند.
وی در ادامه نکات مهم را بیان داشت و گفت: درج تمامی موارد در سربرگ و تهیه آنها در دو نسخه انجام شود. در قسمت تضمین قرارداد، حتما موردی که تحویل داده می‌شود، از قبیل چک، سفته و ... با قید مبلغ بوده و از آن یک کپی نزد خود نگهدارید. در قسمت توضیحات چک یا سفته جمله‌ی صرفا جهت حسن انجام کار ، را قید کرده و حتما رسید دریافت نمایید. هم چنین باید ریز بیمه نامه را نزد خود داشته باشید. سعی کنید در تکمیل سفته یا چک‌هایی که ارائه می دهید نهایت دقت را داشته باشید و یک کپی از آن نزد خود نگهدارید تا در صورت لزوم و بروز مشکل برای مراجع قضایی، از بعد حقوقی و کیفری، مدرکی در دست داشته باشید.
در پایان تقدیرنامه ای به رسم یادبود به سخنران اهداء گردید.

 


نظر شما :