به مناسبت هفته پژوهش سمینار از دانشگاه تا صنعت: نقش مهارت در اشتغال برگزار شد

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۶ کد : ۵۸۸۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۸۹

به مناسبت بزرگداشت هفته‌ی پژوهش، با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی و همکاری گروه طراحی پارچه و لباس، سمیناری تحت عنوان " از دانشگاه تا صنعت: نقش مهارت در اشتغال" روز یکشنبه سیزدهم آذرماه1401، با سخنرانی استاد محمد نظری در آمفی تئاتر فاز 3 برگزار گردید.
دراین سمینار، استاد نظری در ابتدا با تعریف مفهوم مهارت بیان داشت: هر فعالیت شغلی و غیرشغلی که در مدت زمان مناسب و با سرعتی مناسب و بدون نقص و خطا و با کیفیتی مطلوب انجام شود، مهارت گفته می شود.
وی در ادامه افزود: در فضای دانشکده، تئوری، تاثیر مثبت کمی روی نگرش‌ها ایجاد می کند و معضلات و مسائل به وجود آمده درضمن تجربه‌کاری با تئوری‌های دانشگاهی قابل مقایسه نیست.
استاد نظری مهارت را به دو دسته کلی مهارت‌های فردی و سازمانی تقسیم نموده و مهارت هایی مثل مهارت تصمیم گیری، حل مساله، تفکر نقادانه و خلاقانه و مهارت برقراری ارتباط موثر را از مصادیق مهارت‌های فردی برشمرد.
وی همچنین از راه‌های ارتقاء مهارت ازجمله آموزش، مطالعه و قرارگیری در فضای تجربه واقعی (فضای کسب و کار- فضای شغلی) یاد نموده و افزود: برای ایجاد، شکل گیری و توسعه مهارت ها، اولین اتفاق، تغییر نگرش است که موجب افزایش پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فکری غیرقابل باوری می شود
این مدرس خاطر نشان کرد: مهارت می بایست منجر به افزایش اثربخشی، کارآیی و در نتیجه بهره‌وری شود و سپس مثال هایی از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا و ترکیه و قرارگیری آنها در رتبه‌های ششم و هفتم به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان در حوزه پوشاک و نساجی ذکر نموده و از محدودیت های کشورمان در این عرصه: نداشتن نگاه فشن و مد، عدم دسترسی به مواد اولیه در بازار جهانی، مساله صادرات و فاصله زیاد نوع پوشش کشور ما از صنعت مد را برشمرد.
 آقای نظری ضمن پاسخ به پرسش های دانشجویان، تاکید کرد: برای این که یک طراح موفق و درآمدزا شوید، می بایست از صفر شروع کرده و پای دستگاه بنشینید و با درآمد کم خود را درگیر صنعت نموده و این دوره را طی نمایید.
در پایان به پاس قدردانی از زحمات استاد، تقدیرنامه‌ای به رسم یادبود از سوی دانشکده شریعتی به سخنران تقدیم شد.

 


نظر شما :