دانشجوی رشته معماری دانشکده شریعتی، برگزیده جایزه علمی بنیاد البرز ۱۴۰۱ موسوم به نوبل ایرانی شد

۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۹ کد : ۵۸۰۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۷۵
در همایش اعطای جایزه البرز، دانشجو فاطمه شبل الحکما، در جمع نخبگان برگزیدۀ جایزۀ نوبل ایرانی «جایزۀ علمی بنیاد البرز ۱۴۰۱» قرار گرفت
دانشجوی رشته معماری دانشکده شریعتی، برگزیده جایزه علمی بنیاد البرز ۱۴۰۱ موسوم به نوبل ایرانی شد

به گزارش روابط عمومی، مراسم معرفی و تقدیر از برندگان جایزه البرز ۱۴۰۱ در 15 آبانماه در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد که طی آن دانشجو فاطمه شبل الحکما توانست در جمع47 نخبه برتر کشور قرار گیرد و شایسته دریافت جایزه البرز1401 دانش آموزی در مقطع متوسطه دوم(پایه دوازدهم) فنی و حرفه ای، گردد.

بر این اساس طی گفتگویی که با فاطمه شبل الحکما، دانشجوی ترم یک کارشناسی رشته معماری دانشکده شریعتی،  داشتیم در خصوص کسب این موفقیت گفت: برای انتخاب و برگزیده شدن جهت دریافت جایزه البرز1401، ابتدا مطابق شیوه نامه ارسالی بنیاد البرز، تمامی افتخارات علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی را که در طول سالهای تحصیلی خود (در مقطع متوسطه دوم پایه دوازدهم)کسب کرده بودم را به آن بنیاد ارائه نمودم و پس از داوری کشوری، به علت داشتن بیشترین افتخارات به عنوان نفر برتر از استان هرمزگان معرفی شدم.
وی در ادامه به معرفی افتخاراتی پرداخت که با ارائه به بنیاد فرهنگی البرز، حائز امتیازات لازم جهت کسب جایزه همایش ملی بنیاد البرز 1401شده بود.
این دانشجو درکارنامه علمی، پژوهشی و آموزشی خود، دارای دو مدال طلا در جشنواره های بین المللی ابن سینا و اندونزی در حوزه معماری و شهرسازی، مدال نقره در جشنواره بین المللی اندونزی در حوزه علوم زیستی، کسب رتبه اول جشنواره فرهنگی هنری در رشته های فتومنتاژ، معرق کاری و میناکاری در سالهای 1400 و 1401، کسب رتبه اول در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، کسب رتبه دوم در بیست و یکمین مسابقات پرسش مهر در رشته ایده پردازی  و کسب و کار دیجیتال، کسب رتبه دوم در هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر در رشته مقاله پژوهی و کسب رتبه دوم جشنواره فرهنگی و تربیتی در رشته نقطه کوبی، بوده است.
همچنین دانشجو شبل الحکما، در خصوص پژوهش و طرح جدید خود در راستای معماری پایدارکه در مسابقات جهانی ابن سینا، اندونزی و جشنواره و نمایشگاه  expo science asia2022 ، ارائه نموده و موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شده بود، اینچنین گفت: پروژه تولید هوای مطلوب در فضای باز بر اساس معماری پایدار با محوریت بادگیر، طراحی کردم که این بادگیر با قابلیت هایی که دارد از انرژیهای پاک به بهترین حالت ممکن استفاده می کند و کمترین صدمه را به طبیعت وارد می کند. این بادگیر برخلاف دیگر بادگیرها، انرژی اطراف را جذب و هوای خنک را به محیط خارج از خود انتقال می دهد در نتیجه با کاهش گرما، محیط را خنک می کند و در پایین بادگیرها، فضای گردشگری ومحیط تجاری تعبیه شده است که برای جذب گردشگری بسیار کارا می باشد.
گفتنی است بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ تقدیر و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی، تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» به همت مرحوم حسینعلی البرز، تأسیس و وقف شده و طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نخبه برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است . این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» موسوم به نوبل ایرانی، به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد و در سالهای اخیر در قالب همایشهای ملی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری، محقق شده است.

حوزه ریاست و روابط عمومی دانشکده شریعتی، این موفقیت را به دانشجو فاطمه شبل الحکما و جامعه علمی تبریک عرض نموده و تعالی روزافزون ایشان را در عرصه علم و دانش و دیگر مراحل علمی و زندگی از ایزد منان خواستاریم

 


نظر شما :