وبیناری با عنوان " سه میم مهم" برگزار شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۱ کد : ۵۲۸۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۱۵
توسط گروه تربیت بدنی به مناسبت هفته ی ملی مهارت

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی، این وبینار در پنجمین روز از هفته ی ملی مهارت، با همکاری گروه تربیت بدنی و کانون شکوفایی و خلاقیت و به سخنرانی دکتر شیما داوده (از مدرسین این گروه) ظهر امروز چهارشنبه پنجم مردادماه برگزار شد.
استاد داوده سه میم عنوان این وبنیار را شامل مهارت، مربیگری و مدرک گرایی دانست و افزود: " داشتن یک شغل در ارتباط با مهارت های دریافتی به صورت لحظه ای میسر نیست و شما می بایست به صورت تجربی و برنامه ریزی های اصولی به آن دست یابید."

ایشان در ادامه تصریح کرد: "در میم مهارت از نگاه تربیت بدنی خوب است که شما دارای سابقه ی قهرمانی باشید و برای دستیابی به شغل خود در تیم های استانی، کشوری یا لیگ حضور یابید. در برخی از رشته ها مانند پرورش اندام که بیشتر در حیطه ی آقایان می باشد، می بایست مهارت را کامل کسب نموده و حرکات مورد نظر را به درستی انجام دهید. در این زمنیه بحث قهرمانی برای خانم ها مطرح نیست. در میم مربیگری هم در درجات 1 تا 3 ، بین المللی و کارگاه های تخصصی مطرح می باشد که قابل اعتبار در همه جا می باشد. در میم مدرک گرایی در حیطه ی کارشناسی، ارشد و دکترا نیز دارای درجاتی است که به عنوان مثال در مقوله ی دانشگاهی هرچه مدرک بالا تر باشد یعنی دکترا را اخذ کرده باشید جایگاه بهتری را هم خواهید داشت. حال در حوزه ی آموزش و پروش و مشاغل آزاد هم درجاتی مورد نظر است."
استاد داوده در ادامه حوزه های اصلی بازار کار آزاد و دولتی، مشاغل آزاد و پیش نیاز ها و محاسن و معایب هرکدام را مورد موشکافی قرار داشت و اظهار نمود:" این شما هستید که بستگی به شرایط خود می توانید هر کدام از این مقوله ها را برگزینید. یا دولتی یا آزاد. مهم این است که در حیطه ای که وارد می شوید بتوانید  به خوبی دانسته ها و مطالب اکتسابی خود را با توجه به حتی شرایط اقتصادی و درآمد زایی هریک به خوبی اجرا و دنبال کنید."
ایشان در پایان قبل از پرداخت به پرسش و پاسخ، به چندین منبع مهم و شبکه های مهم و مطرح و موفق چند رشته ی ورزشی کشور و همچنین راههای تدریس در دانشگاه های آزاد و دولتی کشور با ذکر مثال های مختلف و شرایط زمانی ثبت نام هریک اشاره نمود.

کلید واژه ها: هفته ملی مهارت تربیت بدنی دانشکده دختران دکتر شریعتی


نظر شما :