بازدید دانشجویان و کارمندان دانشکده از مرکز انجمن آلزایمر ایران

۰۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۷ کد : ۵۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۵۳
بازدید دانشجویان و کارمندان دانشکده از مرکز انجمن آلزایمر ایران

جمعی از کارمندان و دانشجویان دانشکده روز یکشنبه 6/8/97 از مرکز انجمن آلزایمر ایران بازدید نموده و از نزدیک با نحوه ی عملکرد و ارائه ی خدمات این مرکز آشنا شدند.

در ابتدای این بازدید طی نشستی در سالن کنفرانس این مرکز، خانم صالحی، مدیر انجمن آلزایمر ایران، مهندس نوابخش از همکاران این انجمن و دیگر مسئولین این مرکز به همکاری هدفمند و بلند مدت با دانشکده در قالب فعالیتهای دانشجویی تأکید نمودند و سپس خانم صالحی ضمن معرفی انجمن آلزایمر ایران و فعالیتهای آن، اظهار داشت: هدف از تاسیس این مرکز ارتقای کیفیت زندگی افراد مبتلای بیماری دمانس و مراقبت کنندگان این بیماران می باشد که با آموزشها و برگزاری دوره های مشاوره و روانشناسی، مشکلات این بیماران و اطرافیان آنها کاهش یابد.

وی در ادامه با بیان برخی از فعالیتهای شاخص این مرکز از جمله آموزش به کودکان پایه پنجم دبستان با هدف پیشگیری از این بیماری و افزایش ارتباط عاطفی کودکان ، خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم تمام کشور را آموزش دهیم و خدمتی در بعد اجتماعی راه اندازی کنیم تا با تشخیص زود هنگام و با درمانهای موثر و فعالیتهای مشاوران، چالش ها را کمتر کنیم و نقش موثری در پیشگیری این بیماری و یا کنترل مثبت آن داشته باشیم.

خانم صالحی در پایان با بیان ایده ی بانک زمان، خطاب به حاضرین به ویژه دانشجویان دانشکده، گفت: این انجمن با طراحی این ایده بیان می دارد، خدمتی که جوانان و میانسالان انجام می دهند، پس انداز می شود و در سالمندی می توانند خدمت گیرنده باشند و در واقع خدمت امروز پس انداز خدمت گرفتن فردا است و  چون در سالهای آینده، کشور، با افزایش سالمند مواجه خواهد شد و از طرفی با کمبود مراقبت روبرو می شویم پس باید اطلاعات و آگاهی افراد جامعه را افزایش دهیم و این کمک و یاری را بسط دهیم . بنابراین شما به عنوان سفیران انجمن در دانشکده، باشید و ساز و کار های لازم را پیگیری نمایید تا در سطح دانشکده و با برنامه ریزی و تشکیل کمیته کاری، تا با حمایت از این مرکز، گام های موثری را بردارید.

پس از این نشست از بخش توانبخشی و مراقبت روزانه قاصدک، بازدید به عمل آمد و حاضرین با موضوعات دمانس، دلایل، علائم و اختلالات رفتاری و پیشگیری، آشنا شدند.

 

نظر شما :