رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با وزیر آموزش عالی و تحقیقات جمهوری مالی دیدار و گفت‌وگو کرد

تعداد بازدید:۱۵۲۹
وزیر آموزش عالی و تحقیقات جمهوری مالی با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، صبح امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران دیدار و گفت‌وگو کرد و در راستای ارائه آموزش‌های عالی مهارتی، فنی و حرفه‌ای بین طرفین تفاهم‌نامه همکاری منعقد گردید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر احمدو کیتا، وزیر علوم جمهوری مالی و تیم همراه وی شامل دکتر ابراهیم بکری تراوره و دکتر لاسین سومانو، چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور در دانشکده شریعتی ضمن دیدار و گفتگو با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، با پتانسیل‌های آموزشی و امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی آشنا شدند.

در بدو ورود میهمانان به دانشکده با حضور در مزار شهدای گمنام دانشکده شریعتی، به مقام شامخ دو شهید گرانقدر این مرکز ادای احترام گردید.

سپس رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به همراه جمعی از رؤسا و مسئولان طی جلسه‌ای در محل دانشکده، با این هیئت بلندپایه جمهوری مالی به بحث وگفت‌وگو پرداختند.

در این نشست، دکتر خسرویان ضمن معرفی جایگاه، فعالیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار علاقه‌مندیم آموزش‌های علمی و مهارتی خود را به صورت بین‌المللی ارائه کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های آموزشی مهارتی بسیاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد و با توجه به این‌که آموزش‌های ما متناسب با بازار کار است، آمادگی داریم تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای منعقد کنیم.

در ادامه دکتر احمدو کیتا، وزیر علوم و آموزش جمهوری مالی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را فعال، توانمند و آموزش‌های این دانشگاه را ارزشمند خواند و تصریح کرد: ما بنا داریم در مالی دانشگاه جدیدی تأسیس کنیم که دارای دانشکده و بخش‌های مختلف در زمینه‌های آموزش‌های هنرهای سنتی و مشاغل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که به لحاظ کیفیت شاخص‌های ارائه‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آینده‌ همکاری ما با دانشگاه بسیار روشن است و امیدواریم با این رویکرد و ایجاد زمینه‌های همکاری، آموزش در کشور ما به درستی هدایت و تقویت شود.

دکتر احمدو کیتا گفت: ما بسیار علاقه‌مندیم تا این همکاری‌ مشترک در زمینه‌ حرف و مشاغل و هنر میان مالی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد گردد تا جوانان ما با یادگیری و پیاده‌سازی آموزش‌های عملی و کاربردی وارد بازار کار شوند.

گفتنی است در این دیدار، با توجه به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی دانشگاهی بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت آموزش عالی و تحقیقات جمهوری مالی به امضای طرفین رسید. 

برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای دانشجویان و مدرسان، تبادل اعضای هیئت علمی جهت گذراندن فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری کنفرانس‌های مشترک بین‌المللی، انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، تبادل مدرسان و دانشجویان، شرکت در مسابقات و رویدادهای علمی حوزه فنی و حرفه‌ای، تعریف و برگزاری دوره‌های مشترک رشته‌های نوین فنی و حرفه‌ای و دیگر موارد از موضوعات مورد توافق در یادداشت تفاهم‌نامه امضاشده است.

کلید واژه ها: مالی دانشگاه دانشگاه فنی دانشگاه فنی حرفه فنی آموزش دکتر احمدو بازدید دانشکده دختران دکتر شریعتی


نظر شما :