دکتر رجبی: مهمترین رسالت بسیج اساتید در دانشگاه فنی وحرفه ای فراهم سازی بسترهای تحقق گام دوم انقلاب در ساختن دانشگاه تمدن ساز است

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۹ کد : ۵۰۴۶ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۷۶۶
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به ضرورت تشکیل اندیشکده کارآفرینی در دانشگاه افزود: انتظار می رود درگیر شدن با مسائل و چالش های کشور در دستور کار جدی بسیج اساتید قراربگیرد.
دکتر رجبی: مهمترین رسالت بسیج اساتید در دانشگاه فنی وحرفه ای فراهم سازی بسترهای تحقق گام دوم انقلاب در ساختن دانشگاه تمدن ساز است

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر رجبی ، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای با تبریک روز ملی بسیج اساتید که با سالروز شهادت بزرگ استاد بسیجی شهید دکتر مصطفی چمران متقارن است افزود: اساتید دانشگاه با صبغه خدایی بسیجی، در عمل به معنی واقعی کلمه مظهر ترکیب علم و ایمانند. وقتی عملکرد استادان بسیجی را مورد مداقه قرار می دهیم، متوجه می شویم نگاه تحول گرایانه دربسیج اساتید براساس فرمایش مقام معظم رهبری( مدظله العالی)ایجادشده است.

وی با تشریح ماموریت های بسیج اساتید تصریح کرد: مهمترین رسالت بسیج اساتید در دانشگاه فنی وحرفه ای فراهم سازی بسترهای تحقق گام دوم انقلاب در ساختن دانشگاه تمدن ساز است و در میدان حل مسائل مبتلابه نظام اسلامی درعرصه پاسداری از انقلاب در همه ابعاد و نیز جهادتبیین به مفهوم واقعی آن درتمام صحنه های انقلاب در حال ایفای نقش است.

این عضو هیئت رئیسه دانشگاه افزود: بسیج اساتید بر اساس محتوای آئین نامه دارای چهار آرمان اساسی است اول: اشاعه تفکر بسیجی دردانشگاه ها، دوم: تحقق دانشگاه اسلامی، سوم: ایجادبستر مناسب برای تولیدعلم و چهارم: مشارکت درتامین نیازهای تحقیقاتی کشور.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن رویکرد حل المسائلی بسیج اساتید نسبت به مسائل کشور افزود: در دانشگاه ها انتظار می رود درگیر شدن با مسائل و چالش های کشور در دستور کار جدی بسیج اساتید قراربگیرد که این مهم، متضمن ارائه راهبردهای برون رفت از معضلات جامعه با استفاده از ظرفیت های شبکه نخبگانی اساتید دانشگاه  فنی و حرفه ای کشور بوده و در قالب تشکیل اندیشکده هایی همچون اندیشکده کارآفرینی محقق خواهدشد.

دکتر رجبی در ادامه تاکید کرد: به نظرمی رسد تصمیم بسیج اساتید کشور معطوف به توجه به محورهای توسعه ملی و منطقه ای، اسناد بالادستی به خصوص سند چشم انداز۱۴۰۴ و فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دربیانیه گام دوم انقلاب، در ارائه راه حل برای رفع معضلات کشور در سطوح بین المللی، ملی و استانی است و در تلاش است با استفاده از حداقل امکانات و بودجه با مدیریت جهادی و انقلابی برنامه های پیش گفته را عملیاتی کند. لذا تحقق این مهم اولا مشارکت در کارآمدی هرچه بیشتر اداره کشور توسط دولت مردمی و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی و دوما کمک به دولت سیزدهم و مردم در سطح ملی و استانی برای غلبه بر مشکلات پیش رو و در نتیجه حل برخی از مسائل و مشکلات ملی واستانی می باشد.

کلید واژه ها: رسالت بسیج اساتید در دانشگاه فنی وحرفه ای


نظر شما :