برگزاری کارگاه گل آرایی

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۵ کد : ۴۹۸۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۳۴
به همت گروه کشاورزی و همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری و به همت گروه کشاورزی و همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت، کارگاه گل آرایی با حضور مهندس قادری در روز یکشنبه۸/3/1401 بااستقبال اساتید،دانشجویان وهمکاران در محل تالار استاد فرشچیان دانشکده فنی دکتر شریعتی برگزارگردید.
در ابتدا استاد ضمن بیان نکاتی درباره ی گل آرایی ، گفت:  گل آرایی یعنی اینکه گل ، برگ و شاخه ها در کنار هم قرار بگیرند و ترکیب زیبایی را ایجاد کند. این ترکیب میتواند از رنگ های مختلف باشد. توجه به جزییات در گل آرایی بسیارمهم است. باید دقت داشته باشید که بهترین و بزرگ ترین گل ها باید در مرکز دید بیننده باشند ، تا جلوه کافی را به تزیین شما بدهند .اگر گل های شما ضخیم است ، از برگ های ضخیم نیز استفاده کنید. اما اگر گل های شما از جنس لطیف میباشد ، برگ نیز باید لطیف باشد تا تناسب برقرار شود .به عنوان مثال گل های ارکیده لطیف و گل های آنتوریوم ضخیم هستند.
وی در ادامه با اشاره به  سبک های گل آرایی به روش های مدرن ، شرقی و کلاسیک، افزود: گل آرایی مدرن: به  سبک مدرن از وسایل مختلفی برای گل آرایی استفاده میکنند ؛ مانند پارچه هایی با جنس های گوناگون، گل های تازه، خشک شده و…همین باعث گردیده تا گل آرایی به سبک مدرن بسیار طرفدار داشته باشد. گل آرایی شرقی: این روش در کشور های چین و ژاپن بسیار انجام میشود. چون ریشه مذهبی دارد ، سعی میشود از تعداد گل کمتری استفاده شود تا به طبیعت لطمه نخورد. در این نوع گل آرایی از گل و شاخه های شکسته بسیار استفاده می شود. همچنین از گلدان های مستطیل شکل و کم عمق بیشتر استفاده می شود. گل آرایی کلاسیک: این روش از اروپا برگرفته شده است و بسیار در کشور ما نیز رایج است. این شیوه گل آرایی بیشتر به صورت اشکال هندسی میباشد و اکثر گل فروشی ها برای محافل بزرگ و رسمی استفاده می کنند.
سپس نمونه های مختلفی از گل آرایی در حضور دانشجویان واساتید انجام شد.

 

کلید واژه ها: کارگاه گل آرایی گروه کشاورزی کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده دانشکده فنی دکتر شریعتی


نظر شما :