برگزاری کارگاه آموزشی ابری سازی بر روی کاغذ و پارچه توسط دانشکده شریعتی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۱ کد : ۴۷۲۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۳۴

به گزارش روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی، بعد از ظهر روز دوشنبه 29 فروردین 1401 در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده، کارگاه آموزشی ابری سازی (نقاشی ابرو باد) بر روی کاغذ و پارچه  توسط استاد مرال نظری، در بخش دانشگاهی این نمایشگاه به اجرا گذاشته شد.
در این کارگاه آموزشی هنرجویان و علاقه‌مندان با مشاهده‌ی نحوه ی اجرای کاراستاد و راهنمایی‌های ایشان، با این هنر آشنا شدند و استاد نظری ضمن ارائه‌ی مواد کاربردی و ابزارهای موردنیازدر این روش، به معرفی شیوه ساخت، انواع رنگ و آماده‌سازی آنها و شیوه اجرای طرح‌ها، پرداخت.
گفتنی است نقاشی ابرو باد یک سبک متمایز از هنر می باشد که با استفاده از آب و رنگ، که حلال مبتنی بر آب است با انتقال طرح، الگو و نقوش بر روی ورق کاغذ یا پارچه ایجاد می شود.
روش کار بدین صورت است که با استفاده از رنگ‌ های طبیعی، گیاهی و یا روغنی و از آمیختن رنگهای گوناگون و متنوع، نقوشی درهم  و شبیه به ابر یا امواج آب به صورت شناور ومعلق، بر روی آب ایجاد می گردد و سپس به سطح مورد نظر مانند پارچه یا کاغذ انتقال می یابد که در مراحل بعدی کاغذ را خشک و اتو می‌نمایند.

 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی ابری سازی (نقاشی ابرو باد) بر روی کاغذ و پارچه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم


نظر شما :