برگزاری آیین نمادین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۴ کد : ۴۵۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۲۷
با هدف ترویج و توسعه فضای سبز در محیط خوابگاهی دانشکده شریعتی

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی، در آستانه فرا رسیدن بهار دیگر و به مناسبت روز درختکاری در سالروز میلاد حصرت ابوالفضل عباس با یاد شهداء، پاسداران، جانبازان و ایثارگران این سرزمین، صبح امروز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰، کاشت  20 اصله از نهال های مثمر و غیر مثمر با حضور جمعی از روسا و مسئولین دانشکده شریعتی و شهرداری ناحیه 1منطقه ۱۹ در فضای خوابگاهی دانشکده ، صورت گرفت.
رئیس دانشکده شریعتی و معاونین، شهردار ناحیه ۱، رئیس اداره اجتماعی، رئیس اداره خدمات شهری، ناظر فضای سبز و مسئول دفع آفات و بیماری ها و مرکز آموزش گل و گیاه اداره فضای سبز به همراه جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری با حضور در محوطه دانشگاه اقدام به کاشت نمادین چندین اصله درخت و نهال نمودند.
این اقدام که با هدف توسعه و گسترش فضای سبز و احیا و ترویج سنت حسنه درختکاری، انجام شد، حاضرین با کاشت نهال هایی بر اهمیت نقش درخت و درختکاری در حفظ محیط زیست به ویژه برای آینده کشور تاکید کردند.
رئیس دانشکده طی برگزاری این آئین با تأکید بر حفظ و گسترش فضای سبز و توسعه منابع طبیعی ضمن گرامیداشت یاد جانبازان و ایثارگران  بیان داشت: نامگذاری ۱۵ اسفند به عنوان روز درختکاری فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز در محیط های آموزشی، اداری و دانشگاهی می باشد.
درخت و طبیعت یکی از مظاهر خلقت خداوند می باشند و وظیفه همه ماست که از این نعمت خدادادی مواظبت و و به یاد شهید جانباز سردار حمید گردانی بیان داشت: همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و روز درختکاری نیز فرصت بسیار ارزنده ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است و منابع طبیعی هر جامعه ثروت گران‌بهایی است که به نسل حاضر تنها تعلق نداشته بلکه میراثی است که برای آیندگان باقی می‌ماند.

کلید واژه ها: برگزاری آیین نمادین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی


نظر شما :