بازدید دکتر خسرویان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشکده دکتر شریعتی همزمان با آغاز ایام دهه مبارک فجر

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۲ کد : ۴۴۳۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۲۲
سخنان نوید بخش دکتر خسرویان در خصوص فراهم نمودن مقدمات ایجاد پارک علم و فناوری و مهارت در دانشکده شریعتی 

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی دکتر خسرویان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و هیات همراه، روز سه شنبه 12 بهمن ماه 1400، همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر با حضور در دانشکده دکتر شریعتی، طی نشستی با بیان رویکردها، برنامه ها و سیاستگذاری های خود در دانشگاه، از بخش های مختلف دانشکده بازدید بعمل آوردند.
دکتر خسرویان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر با بیان اینکه دانشکده‌ شریعتی نماد کار در حوزه بانوان در کشور می باشد، اظهار نمود: حوزه کار و اشتغال بانوان مسئله مهم و جدی می‌باشد و اگر برنامه ها و سیاست های ما در این دانشکده، به درستی اجرا شود، قطعا الگویی برای کل مجموعه ها در کشور می شود.
وی افزود: دانشگاه فنی حرفه ای در حال حاضر به بلوغ خوبی رسیده و تجربه‌های فراوانی دارد، امیدوارم در فصل جدید که فصل کارآفرینی و مهارت می باشد و با نگاه ویژه دولت به این حوزه که یکی از ماموریت های جدی دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد، به نحو احسن اجرایی گردد.
دکتر خسرویان در ادامه از ایجاد پارک علم و فناوری و مهارتی در دل این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در چنین فضایی با وجود اکوسیستم مهارتی مناسب، ضمن فراهم نمودن مقدمات آن قصد داریم در این مرکز، پارک علم، فناوری و مهارتی مستقر کنیم که نوید آینده ای بهتر را برای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان توسعه و پیشران کسب و کارهای مهارتی خواهد داد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید نمود: از آنجا که در دولت سیزدهم حوزه مهارت جدی و موضوعیت دارد ما بنا نداریم دانشگاه فنی حرفه ای را به دانشگاه سنتی تبدیل کنیم در حقیقت دانشگاه فنی و حرفه ای در حال شدن است. این دانشگاه باید مهارتی بشود تا جایی که نیروی دانشجو بتواند در طی دو سالی که آموزش می بیند با ۱۰ نفر دیگر کسب و کار راه بیندازد و همچنین در این مسیر باید با تربیت تکنسین در رشته های مختلف از جمله IT ، کد نویسی، هنری و ... زمینه را برای توسعه اشتغال و راه اندازی شرکت های خرد و کوچک مبتنی بر خدمات و فناوری های نوین با زیر ساخت های ارزان و برداشت بسیار، فراهم کنیم و همچنین اقتصاد های محلی را احیاء و در آمایش رشته آن منطقه این مقوله را مد نظر داشته باشیم تا هنرهای ملی از بین نروند و زنده شوند.
دکتر خسرویان خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرجمعیت و یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری دولتی در کشور است که دارای استعدادهای بی نهایت و انگیزه های فراوان می باشد و هنوز نقش خود را در آموزش عالی نشان نداده است. امیدوارم بتوانیم با سیاست گذاری های درست، انگیزه دهیم و موظفیم، حمایت کنیم تا استعدادها شکوفا گردد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار مهندس گرد، رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی، گزارشی از دانشکده ارائه نمود و به معرفی اجمالی بر فضاها، امکانات و پتانسیل های دانشکده  پرداخت.
شایان ذکر است دکتر خسرویان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای و هیات همراه ضمن حضور در یادمان شهدای گمنام دانشکده، با قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام والای این شهیدان ادای احترام نمودند.
سپس با همراهی خانم مهندس گرد رئیس دانشکده، معاونین و برخی از مدیران، از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشکده، امکانات آموزشی و پژوهشی، کارگاه مکانیک، سالن ورزشی میلاد، استخر ، آشپزخانه صنعتی، بازدید نمودند و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها، امکانات و فضاهای کارگاهی این دانشکده قرار گرفتند.

کلید واژه ها: بازدید دکتر خسرویان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشکده دکتر شریعتی همزمان با آغاز ایام دهه مبارک فجر


نظر شما :