برگزاری جلسه دوم وبینار دوره مقدماتی آموزش Google Earth

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۳ کد : ۴۲۶۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۴۳
به بحث و بررسی منوی Tools ، ابزارهای Ruler و کاربرد آن در فضای شهری و نحوه استفاده دانشجویان در کارگاه ها و پروژه ها پرداخته شد

به مناسبت هفتـه پژوهش و با برنامه ریزی معاونت پژوهشی و همـکاری گروه  ساخت و تولید  و پشتیبـانی واحد فنـاوری اطـلاعـات دانشـکده دومین جلسه وبینار" دوره مقدماتی آموزش Google Earth" با سخنرانی خانم مهندس منیر احمدی فرد  در روز پنجشنبه 9 دیماه 1400 برگزار گردید.
در جلسه اول این وبینار مقدمه ای در خصوص آشنایی  نرم افزار google earth وچگونگی پیدایش و تاریخچه این نرم افزار ارائه گردید و به کاربرد آن درزندگی روزمره اشاره شد. در این جلسه شرکت کنندگان با نحوه نصب نرم افزار و چگونگی دانلود آن  ، بخش هایی از منوی اصلی toolbar  ، که خود از منوی file، Edit،View،Tools،Adds و Help  است آشنا شدند . نحوه پرینت گرفتن، نحوه تهیه لجنت، scale،ruler  و چگونگی خط کشیدن، پولیگون، circle از دیگر مباحث جلسه اول بود.

در جلسه دوم این وبینار مهندس احمدی فرد،  به  بحث و بررسی بیشتر در منوی Tools  پرداخت و  ابزارهای Ruler  که شامل : Line،path،Polygon،Circle.. را  تشریح و کاربرد آن در فضای شهری و نحوه استفاده دانشجویان در کارگاه ها و پروژه ها را بیان نمود.
وی در ادامه، چگونگی ساخت یک فولدر و فایل های نقطه ای، خطی و پلی گونی در گوگل ارث را آموزش داد و نحوه Save  کردن فایل ها و remove  کردن فایل از قسمت place  را نیز بیان کرد. همچنین Elevation Graph یک مسیر نیز در گوگل ارث مورد بررسی و مثال های شهرسازی و کاربرد این نمودار در پروژه ها و کارگاه ها، مورد بحث قرار گرفت.

مهندس احمدی فرد با اشاره به نحوه سرچ کردن و مکان یابی در گوگل ارث، بطور عملی و با همکاری دانشجویان مکان هایی مورد سرچ واقع گردید   کاربرد این سرچ برای همگان بازگو شد که اگر فردی قصد سفر به شهری دارد، می تواند قبل از مراجعت به آن شهر، وضعیت آن شهر یا روستا را مورد بررسی قرار دهد و یا شهرسازان قبل از مراجعه حضوری به یک بافت می توانند از طریق گوگل ارث با نوع بافت، نوع تراکم آشنا شوند.

همچنین ایشان به کاربرد Movie Maker  در نرم افزار گوگل ارث برای معرفی یک مسیر یا بخشی از مکانی که مورد نظر است، اشاره نمود و گفت:  از طریق این آیکون می توان آن مسیر، یا آن بخش از شهر را به صورت یک فیلم ارائه نمود. یا دانشجویان می توانند در ارائه ها و یا پروژه های خود آن بخشی که مورد نظرشان است، به صورت فیلم نمایش دهند.

در بخش نهایی، توضیحاتی در خصوص عکس هوایی و اهمیت آن ارائه و نحوه ژئورفرنس کردن یک عکس توضیح داده شد.  سپس یک عکس هوایی قدیمی در شمال ایران نمایش داده شد، و با مکان واقعی آن در گوگل ارث نیز مقایسه گردید.

کلید واژه ها: برگزاری جلسه دوم وبینار دوره مقدماتی آموزش Google Earth


نظر شما :