معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از رشد بودجه‌ای این دانشگاه به ویژه در حوزه پژوهشی خبر داد.

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۲ کد : ۴۲۵۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۹۴
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از رشد بودجه‌ای این دانشگاه به ویژه در حوزه پژوهشی خبر داد.

جهانشاهی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:
افزایش بودجه ۵۵ درصدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در سال ۱۴۰۱
 

محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره بودجه تعیین شده برای این دانشگاه به ویژه در حوزه پژوهش و فناوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: بودجه کل و بودجه پژوهشی که در حال حاضر برای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در نظر گرفته شده است، آنچنان مطلوب نیست.

وی درباره این عدم مطلوبیت توضیح داد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تنها از ۱۰ سال گذشته تحت نظارت وزارت علوم قرار گرفته است و تا پیش از این تحت نظر وزارت آموزش و پرورش بود. از این حیث مسئولان امر فکر می‌کردند که دانشگاه برای حوزه پژوهش و فناوری ماموریتی ندارد که البته این تفکر اشتباه است، چون ما باید روح پژوهش را از همان دوران مدرسه به دانش‌آموزان اعطا کنیم همچنان که دیده می‌شود پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی به تدریج درحال شکل‌گیری هستند.

جهانشاهی اظهار داشت: معمولا دانشگاه‌های تراز اول نظری حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد کل بودجه‌شان را به حوزه پژوهشی اختصاص می‌دهند یعنی بودجه پژوهشی دانشگاهی با ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه، حدود ۱۰ میلیارد تومان است. اما در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یک درصد بودجه کل به حوزه پژوهش اختصاص دارد و تلاش بسیاری شده که این میزان افزایش یابد و گویا امسال به دو درصد می‌رسیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: در هفته پژوهش و فناوری امسال برای بحث افزایش بودجه دانشگاه، منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش و فناوری مجلس شورای اسلامی به ما خبر‌های خوبی را نوید دادند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: ظاهرا امسال به طور متوسط دانشگاه‌ها با افزایش ۳۵ درصدی بودجه مواجه هستند (یعنی ممکن است یک دانشگاه ۱۰ درصد و دانشگاهی دیگر ۵۰ درصد رشد بودجه‌ای داشته باشد) که خوشبختانه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای افزایش بودجه‌ای ۵۵ درصدی برای سال ۱۴۰۱ (بالاتر از میانگین رشد بودجه) خواهد داشت.

منبع خبر: https://snn.ir/fa/news/985837/

کلید واژه ها: افزایش بودجه ۵۵ درصدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در سال ۱۴۰۱


نظر شما :