برگزاری وبیناری تحت عنوان دوره مقدماتی آموزش Google Earth

۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۶ کد : ۴۲۲۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۲۴

به مناسبت هفتـه پژوهش و با برنامه ریزی معاونت پژوهشی و همـکاری گروه  ساخت و تولید، کانون دانش آموختگان و پشتیبـانی واحد فنـاوری اطـلاعـات دانشـکده وبیناری تحت عنوان" دوره مقدماتی آموزش Google Earth" با سخنرانی سرکار خانم مهندس منیر احمدی فرد در روز پنجشنبه 02/10/1400 برگزار گردید.

خانم مهندس احمدی فر در ابتدا ضمن بیان مقدمه ای در خصوص آشنایی با این نرم افزار ،چگونگی پیدایش و تاریخچه نرم افزار گوگل ارث ، اظهار نمود: گوگل ارث، در ابتدا، یک نرم افزار کتابخانه بوده است، سپس جهت بازی سازی و توسعه آن تهیه گردید، و در نهایت توسط گوگل خریداری شد. در حال حاضر بیش از 98 درصد اطلاعات کابران در گوگل ارث موجود است.

وی در ادامه با اشاره به کاربرد آن درزندگی روزمره ، تصریح کرد: از گوگل ارث، برای دستیابی سریع به تهیه نقشه می‌توان استفاده نمود. و با استفاده از ابزارهای موجود در نرم افزار می توان نقشه مورد نیاز را به صورت تصویر، عکس، یا لایه هایی که موجود است، ارسال نمود.

در  بخش دوم این جلسه، آشنایی با نرم افزار بود و شرکت کنندگان در وبینار به صورت آنلاین نرم افزار را مشاهده کردند.

خانم مهندس احمدی فرد، نحوه نصب نرم افزار و چگونگی دانلود آن را مطرح نمود و  تشریح کرد که پس از باز کردن نرم افزار، صفحه گوگل ارث از چه بخشهایی تشکیل شده است و شرکت کنندگان با تک تک ابزارها و کابردهایشان و بخش هایی از منوی اصلی toolbar  ، که خود از منوی file، Edit،View،Tools،Adds و Help  است آشنا شدند.

نحوه پرینت گرفتن، نحوه تهیه لجنت، scale،ruler  و چگونگی خط کشیدن، پولیگون، circle از دیگر مباحث این وبینار بود و مثالهایی در خصوص کاربرد آنها در شهرسازی، در پروژه هایی که می توان در گوگل ارث انجام داد، برای هر بخش برای کاربران زده شد. به عنوان مثال شعاع همسایگی یک محله را چگونه می توان در گوگل ارث مشخص نمود. یا چگونه می توان مرز یک محله را مشخص کرد.

مهندس احمدی فر افزود: در گوگل ارث می توان پیشینه تاریخی یک مکان را مورد بررسی قرار داد و تصاویر آن را ضبط و ثبت نمود که دانشجویان رشته شهرسازی در مطالعات مبانی نظری از این نکته می توانند بهترین بهره را ببرند.  نکته قابل استفاده دیگر نیز بررسی نور است که در گوگل ارث این امکان فراهم گردیده است  که بتوان جهت تابش نور در ساعت های مختلف  بررسی نمود. و امکان سایه اندازی ساختمان ها بر یکدیگر را نیز بررسی کرد.  گوگل ارث، کره های دیگری را نظیر مریخ، ماه و آسمان را برای بررسی دانشمندان و مستندسازان به امکانات خود افزوده است.

همچنین گوگل ارث، گزینه شبیه سازی بازی پرواز را نیز برای کاربرانی که تمایل به این پرواز دارند، را تهیه کرده است. که دراین خصوص نیز صحبت گردید.

نگاهی نیز به این کره ها در این ویبنار در دنیای مجازی انجام شد. اطلاعاتی در گوگل ارث برای کاربرانی که تمایل به مطالعه در مورد این مورد کرات  هستند، درج گردیده است.
آموزش دیگر قسمت های این نرم افزار در تاریخ نهم دیماه 1400 ادامه خواهد یافت.
 

 

 

کلید واژه ها: دوره مقدماتی آموزش Google Earth


نظر شما :