گفتگویی کوتاه با دو نفر از داوران نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزبانی دانشکده شریعتی

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۲۲:۵۴ کد : ۴۲۱۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۳۵
در چهارمین روز مسابقات و پایان رقابت شرکت کنندگان 


در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزبانی دانشکده شریعتی، 26 شرکت کننده زیر 22 سال به صورت انفرادی مهارت خود را به آزمون گذاشتند.
در این رویداد ملی که 12 داور از استان های تهران، اصفهان، سمنان، گیلان، همدان، آذربایجان غربی و هرمزگان حضور داشتند. برگزیدگان انتخاب و برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت شانگهای چین سال 2022 آماده خواهند شد.

خانم فاطمه سیرجانی زاده کارشناس مسئول نوزدهمین دوره مسابقات فناوری مد و خیاطی ضمن معرفی خود، بیان نمود: از سال ۸۳ تا ۹۰ کارشناس داوری و استانی و از سال۹۰ به بعد طی پنج دوره کارشناس مسئول این مسابقات بودم و سه دوره کارشناسی داوری مسابقات جهانی ۲۰۱۵ برزیل، ۲۰۱۷ ابوظبی و ۲۰۱۷ چین را بر عهده داشتم. سطح علمی شرکت کنندگان و برگزاری مسابقات تا قبل از امسال متوسط بود و دلیلش این است که مسابقات ملی مهارت جدی گرفته نمی شود در واقع فعالیت ها و آموزش ها مستمر نیست در صورتی که اگر مداوم باشد ما میتوانیم در تمامی رشته های مهارتی حرفی برای گفتن داشته باشیم. خوشبختانه امسال در دانشکده شریعتی بابی برای دختران جوان و مستعد رشته فناوری مد و خیاطی باز شد و امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی ضمن رضایتمندی از رسیدگی، تجهیزات و امکانات دانشکده شریعتی، افزود: من در آموزشگاهی که دارم همیشه در طول سال موفق و پرجمعیت می باشد ولی شاید 3 نفر مستعد و واجد شرایط برای حضور در مسابقات را داشته باشم که معرفی نمایم در حالی که در دانشگاه برعکس است و اکثریت واجد شرایط و توانمند هستند و فکر می‌کنم اینجا تجمع استعداد و نخبه فراوان است چون مهارت ها آموزش داده می شود و امیدوارم ما بتوانیم مثل کشورهای دیگر حرفی برای گفتن داشته باشیم و تجربیات آنها را جمع آوری کنیم و در کشور خود بسط و گسترش دهیم.
خانم عاطفه نبوی داور این دوره از مسابقات، در ابتدا خود را اینطور معرفی نمود: در سال 93 در مسابقات کشوری مدال نقره را کسب کردم  و در مسابقات جهانی 2017 ابوظبی از میان 40شرکت کننده، نفر 19 شدم.
وی ادامه داد: سطح کار بچه ها خوب بود و نشان دادند که این استعداد را دارند با چند جلسه دوره آموزشی به جایگاهی برسند تا بتواند در مسابقات جهانی شرکت کنند. از آن جایی که آموزش‌های قبل از مسابقات کشوری زیاد نیست و یک سری افراد شرایط آن را ندارند که این آموزش ها را بگذرانند، پیشنهاد می شود، در دوره های مسابقات استانی و شهرستانی به مانند مسابقات کشوری تجهیزات را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند و مسابقات استانی، مشابه مسابقات کشوری برگزار شود تا از قبل با سطح و روند مسابقات کشوری آشنا باشند که این باعث می شود هم استرس کمتر گردد و هم عملکرد بهتری در مسابقات کشوری و جهانی داشته باشند.

کلید واژه ها: گفتگویی کوتاه با دو نفر از داوران نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزباتی دانشکده شریعتی


نظر شما :